בלי כסף: בתי קולנוע יחלקו כרטיסים ללקויי שמיעה

הפי אנד: ביהמ"ש המחוזי אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית כנגד עשרות חברות המפעילות בתי קולנוע • המבקשים טענו כי החברות מפרות את הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בכך שאינן מוסיפות כתוביות בסרטים מדובבים וישראליים
קולנוע הסדר הפשרה אושר. אילוסטרציה shutterstock
הסדר הפשרה אושר. אילוסטרציה shutterstock

בית משפט המחוזי בירושלים אישר לאחרונה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית כנגד עשרות חברות המפעילות בתי קולנוע או מפיצות סרטים. בבקשה לאישור התביעה נטען כי המשיבות מפרות את הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנה 56 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בכך שאינן מנגישות בשמיעה סרטי קולנוע מדובבים וסרטים ישראליים, באמצעות ליווי בכתוביות בשפת הסרט.
המשיבות טענו כי קיימת מחלוקת באשר לפרשנות תקנה 56, וכי הן סברו כי חובת הוספת כתוביות חלה רק לגבי סרטים ששפת המקור בהם היא עברית ולא לגבי סרטים זרים מדובבים לעברית. המשיבות הוסיפו כי גם לשיטת המבקש, הפרת התקנות לכאורה בוצעה במשך 6 חודשים בלבד.
הצדדים ניהלו הליך גישור לפני השופט בדימוס משה גל, שלא הביא לגיבוש הסכמות סופיות, אך במועד שנועד לשמיעת ההוכחות קיימו הצדדים משא ומתן שהתבסס על המלצות המגשר והציגו לבית המשפט את עקרונות הפשרה, ובהמשך הגישו בקשה לאישור הסדר הפשרה.

 width=

לפי הסדר הפשרה תכלול הקבוצה את, "כל תושבי מדינת ישראל שהם אנשים עם מוגבלות בשמיעה הזקוקים לכתוביות בעברית בעת צפייה בסרטים מדובבים לעברית, וסרטים ישראליים מכל סוג, לרבות סרטי תלת-מימד". המשיבות התחייבו לחלק לאנשים עם מוגבלות במשך תקופה של שנתיים ללא תשלום 50,000 כרטיסים לסרטים המדוברים, ויהיה עליהן לפרסם את ההטבה במספר דרכים – בעמוד הפייסבוק, באתר האינטרנט ובאמצעות תשדיר שיוקרן לפני הקרנת כל סרט. כמו כן, הצדדים המליצו על תשלום גמול למבקש בסך 30,000 ש"ח ושכר טרחת עו"ד בסך 250,000 ש"ח.
השופטת גילה כנפי-שטייניץ, סגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים, הכריעה כי הסדר הפשרה הוגן וסביר בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה ולכן היא מאשרת אותו. "הסדר הפשרה נותן מענה להסדרה עתידית של פעילות המשיבות בהתאם להוראות הדין וכן מעניק פיצוי הולם לחברי הקבוצה בגין הפרות העבר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות