הגניקולוג בני שכטר נידון לשנה וחצי מאסר

הרופא שהורשע בביצוע עבירות מין נידון בביהמ"ש המחוזי בת"א גם למאסר על תנאי ולפיצוי בגובה 145 אלף שקל ל-3 הנשים שהתלוננו כי פגע בהן במהלך טיפול
אייל חן |
הגניקולוג בני שכטר. צילום מאתר הבית שלו

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי ת"א גזר 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 145 אלף שקלים על הגניקולוג בני שכטר, שהורשע בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש נשים שונות במהלך טיפול שנתן להן. בית המשפט ציין גם את העובדה ששכטר לא קיבל אחריות על מעשיו לאורך כל הדרך, וגם בדברו האחרון במסגרת הטיעונים לעונש המשיך להכחיש את המעשים בהם הורשע.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, שכטר שהינו גניקולוג ומטפל מיני, ביצע את העבירות בשלוש נשים שהגיעו לקבל ממנו טיפול לאחר שהתלוננו על כאבים בעת קיום יחסי מין. הנאשם רימה את המתלוננות וטען כי מדובר בהליכים וטיפולים רפואיים הנדרשים לבדיקתן, לאחר שהנשים נתנו לו את הסכמתן ביצע בהן את העבירות המיוחסות לו.

בגזר הדין קבעו השופטים כי אין מדובר במסכת אירועים מתמשכת, שרשרת שביקורי המתלוננות היוו בה חוליות קשורות, אלא באירועים שונים ונפרדים, שאירעו לשלוש מתלוננות שאין כל קשר ביניהן. מדובר בשלוש מתוך עשרות מטופלות של הנאשם, אשר ביקרו בנפרד, בזמנים שונים, באחת ממרפאותיו של הנאשם, וקיבלו טיפול.

המשותף לשלושתן, ציינו השופטים, הוא שבמסגרת הטיפול שקיבלו, נוסף רכיב המהווה עבירה פלילית, גם מבחינה נורמטיבית, ובכך צודקת המאשימה, ראיית ארבעת האירועים שחוו שלוש המתלוננות, כאירוע אחר, לא יזכה על אחת מהן בהתייחסות הראויה לה בנסיבות העניין.

"מידת הפגיעה בערכים המוגנים גבוהה", נכתב בגזר הדין, "הן בבחינת הנפשות הפועלות ויחסי הכוחות ביניהן, והן בבחינת המעשים עצמם. הנאשם רופא גניקולוג בעל מוניטין, קיבל לטיפולו את שלוש המתלוננות, אשר התלוננו על בעיה רגישה של כאבים בעת קיום יחסי מין. הוא ניצל את האמון שנתנו בו המתלוננות, על רקע מעמדו המקצועי הבכיר, ואת חוסר הידע שלהן בדבר ההליך המקובל לטיפול בבעיה, וביצע בהן פרוצדורה שהיא מן הרגישות והאינטימיות ביותר בגופה של האישה, אם לא האינטימית שבהן…. זאת עשה ביודעו כי פעולה זו חורגת מגבולות כל טיפול מקובל, וביודעו כי לא קיבל הסכמה מדעת של המתלוננות לביצוע הפרוצדורה החריגה".

עוד נכתב: "הנאשם הוא רופא גניקולוג ומטפל מיני בעל שם. המתלוננות הן נשים צעירות אשר אינן בקיאות ברזי הטיפול המיני, והפקירו את החלק האינטימי הרגיש ביותר בגופן בידיו של הנאשם, בתקווה שימצא מזור למכאובן. במצב דברים זה, כל חריגה של הנאשם מטפול מקובל, ללא הסכמה מפורשת, מהווה ניצול לרעה של מעמדו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות