הריב על הסוכה

סוכה. צילום: ויקיפדה CC BY 2.0

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 150 שעות של"צ, על תושב ירושלים, בן 48, שהורשע בשתי עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממש ובעבירה של היזק לרכוש בזדון, לאחר שתקף את שכניו שלא הסכימו שיבנה סוכה בחצר המשותפת.

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלוננים התגוררו בשכנות וקצת לפני חג הסוכות, בשל רצונו של הנאשם להקים סוכה בחצר הבניין בו התגורר עם המתלוננים, החל הנאשם להזיז רכוש שאינו שייך לו ובין היתר, עקר פרחים השייכים למתלוננים. כאשר העירו לו המתלוננים על התנהגותו, דחף הנאשם את המחסן וכתוצאה מהדחיפה, קיבלה המתלוננת מכה בפניה, נגרם לה חתך בעין שמאל ונשברו משקפיה. בסמוך לכך, דחף הנאשם את המתלונן, אשר נפל ונגרמו לו חבלות ואף משקפיו נשברו.

בא כוח התביעה, עתרה להטיל על הנאשם מאסר בעבודות שירות לתקופה של 4 חודשים וענישה נלווית, נוכח נסיבות ביצוע העבירה ועברו הפלילי של הנאשם. מאידך, הדגיש הסניגור את נסיבותיו של הנאשם וביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן.

השופט ריכטר שהחליט להקל עם הנאשם כתב בגזר הדין כי אין המדובר בעבירה מתוכננת, אלא בהתפרצות זעם כלפי המתלוננים המעידה על חוסר שליטה של הנאשם בעצביו. האירוע המיותר לדבר השופט לא צריך היה לקרות, והנאשם אחראי לו באופן בלעדי והנזק שנגרם למתלוננים אינו מבוטל והנזק הפוטנציאלי אף יכול היה להיות רב מזה שנגרם נוכח גילם של המתלוננים.

"ניתן לתת משקל לנסיבות הבאות שאינן קשורות בביצוע העבירה", כתב השופט בגזר הדין, "במסגרת גזירת העונש בתוך המתחם: הנאשם הודה, לקח אחריות והביע חרטה על מעשיו וחסך מזמנו של בית המשפט. נסיבות חייו של הנאשם קשות ביותר, ובשנה האחרונה אינו עובד כתוצאה מתאונת עבודה בה היה מעורב. מנגד, לחובתו עברו הפלילי בעבירות אלימות". השופט ריכטר הורה לנאשם גם לפצות את המתלוננים ב-500 שקלים כל אחד.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות