אישום: תקפו אדם בשל חוב כספי

2 תושבי ת"א, בשנות ה-20 לחייהם, נאשמים כי דקרו שליח ברחוב יהודה הלוי בעיר, בגלל שהוא חייב כסף לחברם. ביהמ"ש שחרר אותם תחת תנאים מגבילים
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

התביעה המשטרתית הגישה אתמול (יום ג') כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד 2 תושבי ת"א בשנות ה-20 לחייהם, בגין תקיפה ודקירת אדם בעיר בשל חוב כספי.

המשטרה פתחה לפני כשבועיים בחקירה עם קבלת מספר דיווחים למוקד 100 של המשטרה בגין אירוע אלימות ברחוב יהודה הלוי בת"א, במהלכו גבר הותקף ע"י 2 חשודים, שעה שעבד כשליח בחברת שליחויות.

השוטרים פתחו בחקירה, ממנה עלה כי הקורבן הוכה נמרצות ע"י 2 החשודים בכל חלקי גופו, כשאחד מהם דקר אותו במפתח מספר פעמים וכל זאת על רקע חוב כספי שחב הקורבן לגורם שלישי.

בהמשך אותרו ונעצרו החשודים, כאמור תושבי ת"א בשנות ה-20 לחייהם ובהתאם לצורכי חקירה וממצאיה מעצרם הוארך בבימ"ש השלום בת"א שהחליט בהמשך לשחררם בערבויות מגבילות. אתמול הגישה חטיבת התביעות של המשטרה כתבי אישום נגד החשודים, לצד בקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

לאחרונה גזר שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, שנת מאסר על נאשם שהורשע בפציעה כשהעבריין מזוין, תקיפה והיזק לרכוש במזיד, לאחר שהיכה ודקר את בן זוגה של אימו, בעת שהיה בגילופין. השופט מיכלס הורה לו גם לשלם למתלונן פיצוי בסך 1,000 שקלים.

השופט מיכלס ציין בגזר הדין כי הגם שאין מדובר באירוע מתוכנן, נסיבות המקרה מעידות על חומרה יתרה. “כאשר”, כתב השופט, “באישון לילה הגיע הנאשם לביתו של המתלונן כשהוא שיכור ובעט בדלת הכניסה. זאת, מבלי שקדמה למעשיו התגרות מוקדמת, ואך משום שנשאל על ידי המתלונן מדוע הוא בועט בדלת הבית, דחף הנאשם את המתלונן והנחית מכת אגרוף בפניו. בהמשך נטל הנאשם סכין על מנת לפצוע את המתלונן. בהתחשב במקום הדקירה, חזהו השמאלי עליון של המתלונן, ניתן לקבוע כי פוטנציאל הנזק הוא משמעותי ביותר, ואך בנס לא נגרם למתלונן נזק חמור מזה שנגרם בפועל”.

לדברי השופט, העובדה שהנזק שנגרם למתלונן בפועל אינו חמור, איננה חזות הכול, בהינתן הנזק שעלול היה להיגרם. “הנאשם”, כך כתב עוד בגזר הדין, “היה נחוש לדקור את המתלונן, כפי שניתן ללמוד מהצטיידותו בסכין נוספת, מהמרדף אחרי המתלונן שברח מפניו ונאלץ להסתתר בחדר, ובהמשך – הדקירות של הדלת הסגורה”.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות