המשטרה החלה לתרגל אכיפת בידוד קורונה ומניעת ביזה

חשוב, אבל גם מטריד: המשטרה הקימה מפקדה משימתית, משולבת שוטרים ולוחמי מג"ב, לאכיפת הפרת בידוד, טיפול באירועי ביזה ועוד
ציון חן |
מתכוננים לכל תרחיש אפוקליפטי. צילום: דוברות המשטרה

בצל המשך התפשטות נגיף הקורונה נערכים במשטרה להתמודדות עם כלל התרחישים. בהתאם, החליט מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, על מוכנות להפעלה מידית של מפקדה משימתית אם וכאשר יתעורר הצורך להרחבת מאמצי האכיפה, או בעת החמרה.

בין התרחישים שתרגלו השוטרים במסגרת אימון המפקדה: הפרת בידוד או הסגר של חשוד נשא קורונה, פינוי רפואי לבית חולים, סיוע לאזרחים במצוקה ע"י חלוקת מזון ותרופות, טיפול בעצורים נשאי הנגיף, ניסיונות פגיעה בשוטרים, טיפול באירועי ביזה ועוד.

בתוך כך, ביקר היום ניצב כהן באגף התמיכה הלוגיסטית בכדי לעמוד מקרוב על הצטיידות המשטרה ומוכנותה לתרחישים השונים, ובהמשך צפה באימון מפקדה ראשון מסוגו של שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול, המכין את השוטרים לפעילות מבצעית בתנאים מורכבים.

המשטרה מתכוננת. צילום: דוברות המשטרה

״זוהי שעת חירום לאומית, ועלינו מוטלת האחריות להיות בחזית ולסייע בהגנה על שלומם, ביטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל״, אמר מ"מ המפכל לשוטרים, "עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש ולכל אתגר שיזמן לנו המאבק בנגיף הקורונה. זוהי משימה שאיננו מורגלים בה בשגרה, מול אויב בלתי נראה וחוסר ודאות. לצד זאת אני סמוך ובטוח שכל אחד מכם עבר את ההכנה הנדרשת ומבין את גודל השעה והאחריות המוטלת על כתפיו במאמץ הלאומי המורכב לבלימת התפשטות הנגיף בישראל״.

הפעלת המפקדה תתבצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות וצו בריאות העם, ובהתאם לצורך בהתמודדות עם כלל התרחישים ולהערכות המצב המתקיימות באופן שוטף במשטרת ישראל, בשיתוף עם משרדי הממשלה השונים.

________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות