חשד: זייף מסמכי הכשרה לטייסים

ביהמ"ש שחרר למעצר בית את צביקה דננברג, בעל חברת תעופה אזרחית, החשוד כי טען בכזב בפני הרשויות כי טייסיו עברו הכשרה תקופתית. המשטרה: "סכנה לציבור"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה את צביקה דננברג, בעל חברת תעופה אזרחית, בחשד לזיוף מסמכי הכשרה תקופתיים לטייסי החברה. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, כריסטינה חילו-אסעד, שיחררה את דננברג למעצר בית בן 8 ימים ואסרה עליו באותה תקופה לעסוק בנושא טייס או הפעלת שירותי טיסה. "ככל שהחשד הסביר הקיים כעת יתעבה ויתבסס, הדבר מקים עילת מסוכנות לשלום הציבור", כתבה השופטת בהחלטתה.

ביחידת ההונאה במחוז ת"א, התנהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה, שעניינה חשד לזיוף מסמכים המציגים לכאורה מעבר הכשרה תקופתית בחו"ל לטייסי חברת התעופה האזרחית, שעה שלא בוצעה ההכשרה בפועל. ראשיתה של החקירה, עם קבלת דיווח מרשות התעופה האזרחית (רת"א), בדבר החשד כי מסמכים שהוצגו להם בביקורת, המתארים לכאורה מעבר הכשרות תקופתיות נדרשות לטייסי החברה בחו"ל, אינם זהים למקור.

בלשי המשטּרה עכבו אמש לחקירה את בעל החברה, דננברג, תושב גוש דן בשנות ה – 50 לחייו ושלושה טייסים נוספים, בחשד למעורבות, לצד חיפוש בבתיהם ותפיסת ממצאים שונים בהתאם. נבוקר הוא הובא לדיון בבימ"ש השלום ת"א שם אמרה נציגת המשטרה כי מדובר בחשד לעבירות חמורות של קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמכים מזויפים. כמו כן באמצעות מצג שווא, למרמה, הופעלו רישיונות טייס של טייסים בחברתו בניגוד לתקנות תוך סיכון אזרחים תמימים ורכוש הציבור.

אחד הסנגורים של דננברג, עו"ד נרי ירקוני, טען בבית המשפט כי אין לו כרגע רישיון טייס בר תוקף מאחר והחזיר אותו לרת"א ואין לחברה שלו רישיון לפעול בישראל. "הוא לא יכול להיות מסוכן לציבור מבחינת טייס", אמר בדיון, "אלא אם כן לגנוב מטוס, וכנראה לא יגנוב מטוס. אני מייצג אותו כמה שנים, לא הוסתר דבר מרת"א במסגרת התיק. כל מה ששאלו קיבלו, כל מה שביקשו מסרו".

הסנגור הוסיף: "כל חטאו שהוא העיז להגיש עתירה נגד מנהל רת"א בבית משפט מחוזי בלוד וגם על זה לא הוגשה תלונה במשטרה, הוא העז לערער לעליון, הקברניט הישראלי הראשון שמערער נגד מנהל רת"א בבית משפט עליון ואם היו נותנים לי לנחש מתוך 120 עובדי רת"א מי הגיש את התלונה למשטרה, לא הייתי טועה".

השופטת קבעה כי החומר שנאסף עד כה מבסס "חשד סביר בעוצמה המספקת בשלב זה של ההליך" והורתה על שחרורו למעצר בית. באשר לעילת המסוכנות, ציינה השופטת כי "ככל שהחשד הסביר הקיים כעת יתעבה ויתבסס, הדבר מקים עילת מסוכנות לשלום הציבור".

"עם זאת", הוסיפה השופטת, "נתתי דעתי לעובדה כי החשוד השיב את רישיון הטייס שברשותו וכי על פי דברי הסנגורים אין לחברה רישיון לפעול בישראל. אני סבורה כי בהתחשב בעובדה שמדובר במי שהוא נעדר עבר פלילי, ניתן לאיין גם עילה זו על ידי קביעת תנאים מגבילים הולמים שיהא בהם כדין להבטיח את בטחון הציבור".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות