כתב אישום נגד דורס 12 חיילי גולני בירושלים

כחודש אחרי הפיגוע בחיילי גולני לפני ההשבעה שלהם, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל סנד טורמאן, אזרח ישראלי ממזרח ירושלים
אייל חן |
סנד טורמאן, הנאשם בדריסת החיילים, בכניסה לבית המשפט. צילום: פלאש 90

כחודש לאחר פיגוע הדריסה בחיילי גולני בירושלים, הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אזרח ישראלי ממזרח ירושלים, סנד טורמאן, בן 25, בגין ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון רצח, לפי חוק המאבק בטרור. על פי העובדות בכתב האישום החליט טורמאן, ממניע לאומני אידאולוגי, על רקע אירועים ועימותים הנוגעים לערביי ישראל, לבצע פיגוע רצחני נגד יהודים. באותו זמן, ביקרו חיילים מחטיבת גולני בירושלים, לקראת טקס ההשבעה בכותל המערבי. לחיילים נערך סיור לימודי בירושלים המכונה "בעקבות לוחמים", המתחיל בטיילת ארמון הנציב ומסתיים בהתכנסות של כלל הפלוגות במתחם התחנה בעיר. בתום ההתכנסות, צועדים החיילים לכותל המערבי, שם נערך טקס ההשבעה.

מכתב האישום עולה, כי עת צעדו 38 חיילי גולני במסלול הסיור הלימודי, נסע טורמאן ברכבו והבחין בקבוצת החיילים. זעמו התעורר והוא החל להשמיע פסוקים מהקוראן, ובניהם את סורה "אלאנפאל", העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל. הוא האט את מהירות נסיעתו, נסע לצד החיילים ושקל לבצע פיגוע דריסה, אולם לאחר שהבחין כי החיילים עומדים מאחורי עמודי ברזל הבין שלא יצליח להוציא את תכניתו אל הפועל, ולפיכך המשיך לכיוון גן הפעמון, על-מנת לאתר מטרות נוספות לביצוע הפיגוע שתכנן.

החיילים הגיעו למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, סמוך לכיכר התנועה במתחם התחנה. כעבור כעשר דקות חזר טורמאן עם רכבו, הבחין בחיילים שעמדו על המדרכה ביציאה מהכיכר וגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע דריסה במטרה להביא למותם של חיילים רבים ככל האפשר.

בכדי להוציא את תכניתו אל הפועל, לחץ טורמאן על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה, מתוך מטרה להורגם. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה.

כעולה מכתב האישום, טורמאן המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפילם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. הנאשם לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע. כתוצאה ממעשיו של טורמאן נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, שפונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי.

לאחר המעשה הרצחני נמלט הנאשם מזירת הפיגוע, והמשיך בנסיעה מהירה לכיוון מחסום המנהרות. במהלך נסיעתו, סמוך לצומת דרך חברון, השליך הנאשם את מכשירו הנייד מרכבו. בעת שהגיע הנאשם למחסום המנהרות, סימן החייל באמצעות פנס נשקו לנאשם לעצור, אולם הנאשם המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון בית ג'אלה, שם נטש את הרכב והמשיך בבריחתו לבית משפחתו בכפר נובא שבחברון, שבו הסתתר.

 

 

לרשימת עורכי דין מומחים בדיני צבא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות