חויב לשלם מזונות רטרואקטיבית שש שנים אחורה

האשה התרגלה לסגנון חיים פזרני ומפואר. שש שנים לאחר פרידתם, חייב בית המשפט את הבעל לשלם סכום חודשי נכבד – רטרואקטיבית
רונן לוי |

6 שנים לאחרי הפרידה, אשה תקבל מבעלה לשעבר, רטרואקטיבית, מזונות בסך של 15,500 שקל לחודש. בהחלטת בית המשפט לענייני משפחה קיבל השופט את טענת עורכת דינה של האישה, עו"ד רומי קנבל, וקבע כי האישה הסתמכה בצדק על כך שהוא נשא בכל הוצאותיה הגבוהות במהלך נישואיהם.

לשני בני הזוג היו אלה נישואים שניים, כשלכל אחד ילדים מנישואיו הראשונים והם לא הביאו לעולם ילדים משותפים. הם נישאו והתגוררו ביחד כשמונה שנים, ואז פרץ ביניהם משבר והם נפרדו. מאז, ניהלו זה מול זו הליכים משפטיים שונים ורק כ-9 שנים לאחר הפרידה התגרשו רשמית. האישה הגישה תביעת מזונות על סך 56,000 שקלים לחודש.

בפסק דין ראשון, שנתיים לאחר הפרידה, חייב בית הדין הרבני בירושלים את האיש לשלם לאישה מזונות חודשיים זמניים בסך 7,500 שקל לחודש, ובנוסף את כל הוצאות הבית המשותף, כולל המשכנתא. כעבור שלוש שנים הגישה האישה לבית המשפט לענייני משפחה תביעה לחלוקת הרכוש ולמזונות. היא דרשה מזונות בסכום של 51,450 שקל לחודש, ללא הוצאות החזקת הבית.

בכתב ההגנה, כפר הגרוש בזכותה של האישה לקבל מזונות והדגיש כי האישה משכילה, מוכשרת, בריאה, בעלת ניסיון בתחומה ויכולה לממן את הוצאותיה בעצמה. עו"ד קנבל טענה כי בני הזוג חיו ברמה של האלפיון העליון, עם הוצאות שוטפות של 131 אלף שקל לחודש. רמת החיים הגבוהה כללה וילת פאר, שלוש מכוניות, נסיעות לחו״ל וחופשות בארץ, מסעדות שף, מותגים ואביזרי אופנה יוקרתיים. עוד ציינה עו"ד קנבל כי בטיול לחו"ל רכשה מדי יום בעשרות אלפי שקלים, וכי בעקבות הפרידה וההליכים המשפטיים המרובים בין הצדדים הפכה האשה לשבר כלי, איבדה את מקור פרנסתה, ומקור ההכנסה היחיד שלה הם דמי המזונות.

סגן נשיא בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, כבוד השופט נמרוד פלקס, ציין בהחלטתו כי יש ממש בטענות האישה שהיא הסתמכה על האיש למימון ולסיפוק צרכיה כשהייתה נשואה לו. עם זאת, אין הוכחה שהאיש הכריח אותה לעזוב את הקריירה שלה לטובת נישואיהם. השופט קבע עוד כי יש לפרש את החלטת בית הדין הרבני כמטילה על האיש חבות במזונות של 15,500 שקל לחודש (הוצאות אישיות והוצאות אחזקת הבית), וזהו הסכום הסופי שעל האיש לשלם לנוכח הראיות בדבר רמת החיים של בני הזוג בפועל ויכולתה של האישה לפרנס את עצמה. בית המשפט חייב את הבעל לשלם לאישה רטרואקטיבית את הסכום למשך 6 שנים.

עו"ד רומי קנבלעו"ד רומי קנבל היא דמות מוכרת ומרכזית בקרב קהילת עורכי הדין בישראל, בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. בהשכלתה קנבל היא בוגרת תואר ראשון במשפטים (UEA) בהצטיינות יתרה, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב והשלמות למאסטר מהאוניברסיטה העברית בהצטיינות. בנוסף היא נמנית על סגל ההוראה בפקולטה למשפטים במרכז האקדמי פרס, מכהנת כיו"ר מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות