תבע את האחיינית: "תחזירי את הכסף שאביך לקח"

הדוד טען שעל האחיינית להשיב כספים שאביה לקח ממנו לטובתה על מנת לסייע לה ברכישת דירה, אולם נדחה על הסף בביהמ"ש: "אין עילה משפטית נגדה"
גילי סיוון-כהן |
מימון המונים שיתוף מאבק ציבורי משקיע כסף עורך דין עם כסף משכורת
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בחיפה, כאמלה ג'דעון, מחקה על הסף תביעה בהיעדר עילה, זאת לאחר שהדוד של הנתבעת דרש ממנה להחזיר כספים, אשר אביה שעבד אצלו לקח עבורה, על מנת לעזור לה ברכישת דירה והקמת עסק. השופטת גם חייבה את הדוד ב-2,000 שקלים שכ"ט עו"ד.

התובע הינו אחיו של אביה של הנתבעת ובין התובע ואחיו התקיימה מערכת עסקית ארוכת שנים. בעקבות סכסוך שנוצר בין הצדדים, הגיש האח לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, תביעה כנגד התובע לתשלום פיצויי פיטורין, והתובע הגיש תביעה נגדית שבה עתר, בין היתר, לחייב את אחיו להשיב לו שתי הלוואות שקיבל ממנו בשנים 2013 ו-2015 כדי לסייע לבתו שנתבעה בתביעה. שני האחים הגיעו להסדר כספי "לסילוק מלא סופי ומוחלט של כל תביעות הצדדים אחד כנגד השני ומבלי להודות באמור בתביעות", אשר קיבל תוקף של פסק דין.

בתביעה עתר התובע לחייב את הנתבעת להשיב לו כספים וסכומי ההלוואות אשר ניטלו ממנו על ידי אביה של הנתבעת, כאשר נטען על ידו כי אביה של הנתבעת רשם לפקודתה המחאות והעניק לה כספים מכספי התובע ללא ידיעתו או רשותו של האחרון. עוד נטען כי אביה של הנתבעת פנה לתובע בבקשה לקבלת הלוואות כדי לסייע לבתו ברכישת דירה, ולאחר מכן פנה לקבלת הלוואה כדי לסייע לה בהקמת עסק וכי הוא נעתר לבקשה.

השופטת ג'דעון ציינה בהחלטה למחוק על הסף את התביעה, כי שתי ההלוואות הנ"ל היו נשוא התביעה הנגדית שהגיש התובע כנגד האח לביה"ד האזורי לעבודה ועל סמך התשתית הנ"ל, עתר התובע בתביעה דנן לחייב את הנתבעת בהשבת סכומי ההלוואות.

"עינינו הרואות", נכתב בהחלטת ביהמ"ש, "כי מלבד טענות בדבר קבלת כספים מאת אביה של הנתבעת, התביעה אינה מגלה כל עילה משפטית כנגד הנתבעת להחזר ההלוואות הנ"ל, אף לא טענה בדבר קיום קשר עסקי בין התובע לנתבעת או ידיעה אודות מעשי המרמה הנטענים. משמע, גם אם יוכחו כל העובדות הנטענות בכתב התביעה, אין הדבר מקים עילת תביעה כנגד הנתבעת, בהעדר טענות בדבר קשירת קשר להוצאת כספים במרמה, שידול ועוד, טענות שאין להן כל זכר בכתב התביעה", כתבה השופטת והוסיפה אמנם אין מוחקים תביעה על הסף אלא במקרים קיצוניים ויוצאי דופן, אולם למצער המקרה שבפנינו נמנה על המקרים הנ"ל".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כאמלה ג'דעון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות