גירושין באלפיון העליון – איך עושים את זה נכון?

איך מפרקים את החבילה באלפיון העליון? זהו עסק מסובך שרק מתי-מעט ידעו לנהל כמו שצריך: זהו סיפורו של ר', שצבר ממון ונכסים ונקלע לסכסוך גירושין מורכב. בסיועו של עו"ד רן רוט, המתמחה בדיני משפחה, הוא הצליח להוציא מהפרידה את המקסימום
מעיין לביא |
גירושין באלפיון העליון - אילוסטרציה של evanto
אילוסטרציה evanto

במה שונה הליך גירושין באלפיון העליון מהליך גירושין "רגיל"? כשמעורבים בתהליך הגירושין, הסבוך ממילא, גם דו"חות אקטואריים, ממון רב, נכסים וחברות שצברו הון במהלך הנישואין, ה"חבילה" הופכת נפיצה במיוחד ומחייבת טיפול מקצועי שייתן מענה מיוחד לפן העסקי-כלכלי, וזאת במקביל לידע מעמיק בדיני משפחה.

לא פשוט בכלל, אבל אפשרי. הנה דוגמא:

סיפורו של ר'

הכירו את ר' (השם שמור במערכת מטעמים מובנים), שצבר ממון רב ונכסים, נקלע לסכסוך גירושין מורכב, והצליח להוציא מהפרידה את המקסימום, כך שבנוסף לפן האישי ולדאגה לרווחת הילדים, נשמרו בהצלחה יתירה גם האינטרסים הפיננסיים שלו.

ר׳ הוא איש עסקים ידוע בתחומו, שעשה הון עתק בתחום הפיננסים במהלך 20 השנים האחרונות. מעבר לממון הרב שצבר במהלך הקריירה המצליחה שלו, ר' היה ועודנו מעורב במגוון השקעות ומיזמים עתירי הון ואף השכיל לרכוש נכסי נדל״ן מניבים בשווי עשרות מיליוני דולרים. בין נכסיו, נמנית גם אחוזה מפוארת ביישוב צורן, שבה ניהל, יחד עם אשתו ושני ילדיהם, אורח חיים ראוותני ומפנק, כיאה לאלפיון העליון.

בכל הנוגע לעסקיו, ר׳ הוא אדם שקול, מנוסה וקר-רוח במיוחד, שמתכנן את צעדיו באופן מדויק ומחושב, תוך הקפדה יתירה על חשיבה אסטרטגית מקיפה לטווח הארוך. אבל לפני כ-20 שנה הוא היה פחות שקול ומנוסה, ובעיקר – פחות אמיד. באותה עת הוא גם נכנס באופן רשמי לנישת העסקים המורכבת והקשה ביותר בחייו – עסקי הנישואין…

גירושין באלפיון העליון ללא הסכם ממון

לעסק זה נכנס ר׳ ללא הסכם ממון מסודר, מאחר והיה רק בתחילת דרכו הפיננסית ולרשותו עמד רק הון התחלתי מינימלי. עם זאת, באותה עת הוא כבר הספיק לצבור ידע רב בתחום עיסוקו ואף נחשב כ"כוכב עולה" בתחומו. השנים חלפו עברו, ור׳ עשה חיל בעסקיו ונחל הצלחות רבות. במקביל לשגשוג העסקי ולהון הרב שנצבר בשנים אלה, נצטברו גם משקעים אישיים רבים בינו לבין אשתו, שהגיעו עד לכדי שבר טוטאלי ביחסיהם.

בשלב הראשון של התדרדרות היחסים, השניים עברו להתגורר בנפרד, מתוך מטרה לנסות להרגיע את המתח הרב ששרר ביניהם, אולם לאחר מספר חודשים, בעצתה של עורכת-דין ידועה לענייני גירושין, הגישה האישה לבית-המשפט תביעת גירושין בסכום עתק.

הטענה, כמקובל בגירושין עתירי הון, הייתה ש-ר׳ צבר את מירב הונו בתקופת נישואיו, בעוד אשתו הייתה אמונה על ניהול משק הבית וגידול הילדים וסיפקה לר׳ את התנאים האידיאליים להתמקד בניהול עסקיו – מה שהופך אותה, על-פי דין, לשותפה מלאה בעסקיו – בהתאם לכך; היא זכאית למחצית מכל הונו ונכסיו, בתוספת תגמולים חודשיים עתידיים בסכומי עתק, המחושבים על בסיס רמת החיים אליה הורגלה, בתוספת רווחיו העתידיים של ר׳.

ר׳, שבאותם ימים היה שקוע עד צוואר בעסקת ענק בעלת השלכות כבדות לעתיד, רצה לסיים את תיק הגירושין מהר ככל האפשר. הוא הציע לאשתו חלק נכבד מנכסיו, בתוספת סכום כסף משמעותי ודמי מזונות בסכום גבוה, שנועדו להבטיח את רווחתם של ילדיו המתבגרים. אך אשתו, בעצתה של עורכת-דינה, סירבה לקבל את הצעתו הנדיבה והתעקשה (כדבריה) ״לגזור קופון מלא״ מכל ההון והנכסים שצבר במהלך תקופת נישואיהם.

גירושין באלפיון העליון - אילוסטרציה evanto
גירושים, אילוסטרציה evanto

טיפול במשבר גירושין בעזרת עו"ד מומחה

כאן נכנס לתמונה עו”ד רן רוט – שאליו הגיע ר׳ דרך קולגה מעולם העסקים שעבר, אף הוא, גירושין קשים.

עו״ד רן רוט אינו רק מומחה בתחום הגירושין ודיני המשפחה, אלא מגיע מעולם העסקים ושולט לעומק בפיננסים וניתוח דו"חות אקטואריים – דבר שמאפשר לו לבחון באופן יסודי וביקורתי את עבודת האקטואר, מבלי לקבל את דו"ח האקטואר כ"דברי אלוהים חיים" וכ"סוף פסוק" בנושא – ניסיון שהפך אותו למומחה בטיפול בהליכי גירושין באלפיון העליון, ולבחירה המקצועית הנכונה עבור תיקו של ר'.

לאחר שלמד לעומקו את תיק הגירושין והשלכותיו הכלכליות על ר', הצליח עו"ד רוט לשכנע את בית המשפט כי הידע המקצועי הרב שצבר ר׳ טרם נישואיו, היווה מקפצה משמעותית בדרכו להצלחותיו הגדולות – ושווה ערך לסכום עתק, שלאשתו אין כלל נגיעה אליו.

מעבר לכך, עו״ד רן רוט השתמש ביכולת הניתוח הפיננסית שלו, כדי להקטין באופן משמעותי את הערכת השווי המנופחת שקבע האקטואר לחברותיו ולנכסיו של ר׳, בעת מועד הקרע בין בני הזוג. הערכת השווי בדו"ח האקטוארי נקבעה תוך התייחסות מוגזמת ולא סבירה לעסקת הענק בה ר׳ היה מעורב באותה עת – עו״ד רן רוט הצליח להוכיח באופן חד משמעי, שהעסקה הנ"ל פחות כדאית ורווחית בצורה משמעותית ממה שנטען מלכתחילה ע״י האקטואר, מה עוד שר׳ טרם השקיע בה סכומים גדולים דיים ועדיין חכך בדעתו אם להיכנס לעסקה זו ״במלוא העוצמה״, כדבריו.

לסיכומו של עניין, הצליח ר׳ להוציא את המקסימום מגירושיו. לגרושתו הוא אמנם שילם סכום נאה בתוספת דמי מזונות מכובדים לילדיהם, וכן העביר לרשותה אי-אלו נכסים, אך לשמחתו (ולהפתעתו), רובו המוחלט של הונו ונכסיו נשארו בידיו. כיום נהנה ר’ מזוגיות שלווה ונעימה עם בת זוג חדשה, אותה השכיל להחתים מבעוד מועד על הסכם ממון מסודר ומפורט…

מעל לכל, ר׳ חדל מלהשחית את זמנו היקר בין כתלי בית המשפט, שב לנהל את עסקיו במלוא הקיטור ונהנה לקצור את הפירות מהצלחותיו הכלכליות המרשימות.

להתייעצות עם עו"ד רוט בעניין תיקי גירושין מורכבים, הכרוכים בממון רב, נכסים וניתוח דו"חות אקטואריים – מלאו פרטים

עו”ד רן רוט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות