אישום: חגג על כרטיסים גנובים

כתב אישום הוגש לביהמ"ש השלום בראשל"צ נגד תושב חולון כבן 19, ולפיו הוא השתמש בכרטיסי חיוב גנובים לביצוע רכישות מקוונות בהיקף של 100 אלף שקלים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בראשון לציון, הוגש כתב אישום נגד תושב חולון כבן 19, בגין הונאה בהיקף נרחב תוך שימוש בכרטיסי חיוב גנובים, לביצוע רכישות מקוונות בסך של כ- 100 אלף שקלים. כתב האישום שהוגש נגד הצעיר על ידי חטיבת התביעות במשטרת ישראל מייחס לו לא פחות מ-20 סעיפי אישום המפרטים עשרות עסקאות שביצע בכרטיסי האשראי הגנובים במהלך החודשים האחרונים.

תלונה שהוגשה ע"י קב"ט רשת מרכולים בראשון לציון הובילה לחקירת הונאה בהיקף נרחב של תושב חולון שהינו בעל השכלה וידע רב בתחום הסייבר.

הצעיר הצליח בתחכום רב להשיג את פרטי כרטיסי החיוב של אזרחים תמימים ותוך שימוש בשמות ופרטים בדויים, ביצע עסקאות אינטרנטיות בבתי עסק שונים. את המוצרים ביקש הנאשם לשלוח לכתובות שונות ומשם נאספו ההזמנות ע"י הנאשם עצמו או ע"י שליחים קטינים שהפעיל.

עם הבשלת החקירה, תיאמו בלשי המשטרה את מסירת אחת החבילות שהוזמנו עם הנאשם ובעת הגעתו לאיסוף הוא נעצר. בחיפוש בביתו נמצאו קוראי כרטיסי אשראי וכרטיסי סים, מחשבים וכוננים קשיחים. מעצרו הוארך מעת לעת ובהמשך נשלח למעצר בית.

כאמור, חטיבת התביעות במשטרת ישראל, הגישה נגדו כתב אישום הכולל 20 סעיפי אישום המפרטים עשרות עסקאות שביצע במהלך החודשים האחרונים. כמו כן, הוגשה בקשה להמשך מעצר הבית בו נמצא עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בחודש שעבר הואשם בבית משפט השלום בירושלים, ניר עזרא, תושב מבוא בית”ר בן 32, בגין ארבעה עשר אישומים של גניבת פרטים של בעלי כרטיסי אשראי ובעלי חשבונות ב-paybox וחיובם באלפי שקלים במסגרת המסחר שביצע במטבע ביטקוין ולצורך רכישת שוברים לחופשות אותם מכר לאחרים.

עזרא הואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה, התחזות כאדם אחר, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיס חיוב, גניבה ועבירות נוספות. "הנאשם", נכתב באישום, "רכש באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שאינם שלא וללא רשות מבעליהם, שוברים לחופשות ולחנויות שונות וזאת במטרה למכור אותם לאחר מכן לאנשים ולקבל תמורה בעדם, בידיעה שיתכן שהשובר יתבטל. במעשיו של הנאשם הוא קיבל לידיו במרמה שוברים, ביטקוין וכספים בשווי אלפי שקלים”.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות