"ייחסו לי מעורבות במעשה רצח משולש"

תושב הכפר בענה טוען כי הידיעה שפורסמה בעניינו גרמה לו לנזקים כלכליים כבדים והוא דורש פיצוי מבעל האתר, אמיר זוהר
רונן לוי |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בחדרה, הוגשה תביעת דיבה בסך מיליון שקלים, נגד אמיר זוהר, הבעלים והעורך של אתר פוסטה וכתב באתר. לטענת התובעים, תושב הכפר בענה והחברה שבבעלות בני משפחתו, נכתב באתר האינטרנט כי התובע קשור למעשה רצח. זוהר טרם הגיש כתב הגנה

על פי התביעה, התובע תושב כפר בענה, ללא עבר פלילי, בן למשפחה מוכרת, שעיסוקה השכרת חנויות לבעלי עסקים במתחם המשתרע על מספר דונמים, כמו כן למשפחה יש חברת כוח אדם, וגם מתעסקת בעבודות עפר ושיפוצים והיא בעלת בית קפה, בנוסף לכל זה היא מתעסקת בשיווק מוצרי מזון ועסקים. בחודש נובמבר השנה, פורסמה באתר "פוסטה" כתבה, אשר במסגרתה נכתב שלכאורה כתוצאה ממעצרם של ארבעת בחורים – ובהם התובע – בגין חשד למעורבות בשוד כלי רכב, התברר כי הם קשורים למעשה רצח, וכי למעשה התברר, כי ארבעת הבחורים, משמשים כחוליית מחסלים.

"במסגרת הכתבה המשמיצה", נכתב בתביעה, "יצרו הנתבעים – כעניין שבעובדה – קשר ישיר בין אירוע שוד מכונית שבקשר אליו נעצרו התובע – שהינו ללא כל עבר פלילי – יחד עם שלושה בני משפחה נוספים, לבין רצח שלושה עבריינים בשמורת תל דן שבגולן. למעשה, הנתבעים פרסמו כאילו כתוצאה ממעצרם של ארבעת בני המשפחה, בגין החשד למעורבות בשוד המאזדה, התברר כי הם קשורים למעשה הרצח".

"כך", נכתב עוד, "יצרו הנתבעים בעיניו של האדם הסביר – ואולי עוד יותר בעיניו של חבר סביר בקבוצת הייחוס, עמה נמנה התובע (תושב כפר בענה והסביבה) – את הרושם, שלפיו התברר, כי ארבעת בני המשפחה משמשים כחוליית מחסלים, ועושים לשם כך שימוש ברכב המאזדה", נכתב בתביעה, "את זאת עשו הנתבעים, שעה שמפרטים שונים, שהיו ידועים להם באותה העת, הם ידעו שייחוסו לתובע של מעשה הרצח אינו סביר ואינו הגיוני ולמעשה, שעה שהם ידעו, בבירור, לפחות היה עליהם לדעת, כי בלתי אפשרי לייחס לתובע את מעשה הרצח".

בתביעה מצוין כי לצד עוגמת הנפש, בושת הפנים והנזקים הנוספים, שנגרמו לתובע כתוצאה מפרסום הכתבה, פרסומה הסב נזקים עסקיים כלכליים כבדים גם לחברה בה הוא עובד ושייכת לבני משפחתו. לטענתם, פנייה מצדו של התובע אל הנתבעים, בדרישה, בין היתר, כי יסירו את הכתבה מן המרשתת, לא הועילה, ובאתר "פוסטה" התפרסם רק חלק מתגובת בא כוחו של התובע ולאחר פנייה אליהם נדחתה הדרישה, להסרת הכתבה ומאתר פוסטה הודיעו לתובע, כי הם "עומדים מאחורי כל מה שכתוב בכתבה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות