האם יתוקן האישום נגד ירין שרף?

על רקע הסערה שקמה בעקבות העמדתו לדין של שרף בבעילה אסורה בהסכמה של הילדה בת ה-13 במלונית הקורונה הודיע מ"מ פרקליט המדינה על בדיקה דחופה
מעיין לביא |
ירין שרף, הנאשם באונס נערה בת 13 במלונית קורונה.

הסערה הציבורית שעורר כתב האישום נגד ירין שרף, אשר הואשם רק בביצוע של בעילה אסור בהסכמה והטרדה מינית ולא באונס של הנערה בת ה-13 במלונית הקורונה של משרד הרווחה ביפו, הגיע למ"מ פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, אשר הודיע כי בתחילת השבוע יבדוק את התיק בדחיפות.

כזכור ביום חמישי, הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום נגד ירין שרף בגין בעילה אסורה בהסכמה (2 עבירות), הטרדה מינית, איומים, תקיפה והספקת משקה משכר לקטין. לאחר דיון הקראת כתב האישום, אמרה אמה של הילדה, "אני מרגישה שאנסו את הבת שלי היום בפעם השנייה".

האם הנסערת פנתה לשרף גם במהלך הדיון, שנערך באמצעות היוועדות חזותית, וקראה לעבר מסך הטלוויזיה עליו הופיע: "כל ההורים במדינת ישראל מזדהים עם מה שאנחנו עוברים. כל ההורים שיש להם ילדים בני 13 שאומרים לך שהם בני 14 אז יש לך לגיטימציה לאנוס אותם ולעשות להם מניפולציות? יא חתיכת אנס אתה סכנה לציבור. אתה יודע שגמרת לה את החיים. היא רואה אותך בלילות בפלאשבקים מטורפים אתה יודע שהיא רק גור קטן. 'נראה לך שאני אזיין ילדה בת 14' אלה היו המילים שלך יא חתיכת נבל. 'עוד דקה אני שולח לך סרטונים איך אני מזיין בנות אחרות' מה אתה מסתיר את עצמך? תפתח שכל המדינה תראה אותך. 'יש לך מסרק? יש לך מברשת? רוצה פייסל? אני רוצה לעשות לך סיור חדר' יא חתיכת חלאה. תעמוד מול המצלמות אחת ולתמיד".

כתב האישום המקל גרר תגובות קשות כאשר יו"ר נעמת, חגית פאר, אמר כי מדובר ב"כשל מערכתי חמור של המדינה. יחסי מין עם נערה שטרם מלאו לה 14 נחשבים בחוק אונס אפילו במקרים שהדבר נעשה בהסכמה. ילדה מותקפת מינית לאחר שהמדינה קבעה שתיכנס למלונית קורונה ללא הורים שאמורה להיות עבורה מקום בטוח. מהפרסומים השונים עולה תמיהה כיצד בחרו בפרקליטות לבחור בהאשמות בסעיפים קלים יותר- כאשר החוק קובע כי יחסי מין עם נערה שטרם מלאו לה 14 שנים, אפילו אם בהסכמתה, ייחשבו אונס. גם הסרטונים שפרסם ברשתות החברתיות לא מותירות מקום לספק לכאורה באשר לאופיו, יחסו לנשים וכוונותיו לגביהן".

בעקבות הסערה, הודיעו מהפרקליטות כי בהמשך לפניות שהגיעו אל לשכתו של מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, לגבי סעיף האישום אשר יוחס לירין שרף, הנאשם בעבירות מין כלפי ילדה בת 13 במלונית קורונה, החליט מ"מ פרקליט המדינה, להידרש לדברים ולבדוק את התיק בדחיפות המתבקשת. בהתאם, יכנס מ"מ פרקליט המדינה דיון דחוף בראשותו לגבי הפרשה בראשית שבוע הבא, ביחד עם הגורמים הרלוונטיים לעניין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות