הצעת חוק: מי שהורשע בטרור יאבד את אזרחותו

על רקע חגיגת השחרור של רוצח החייל משה תמם, הונחה על שולחת הכנסת הצעה שמטרתה לשלול אזרחות או תושבות ממי שהורשע בטרור וקיבל תגמולים מהרש"פ
דניאל בן חמו |
דגל פלסטין
דגל פלסטין, צילום: פלאש 90

בעקבות חגיגת השחרור של רוצח החייל משה תמם בשבוע שעבר, הונחה אתמול (יום ג') הצעת חוק חתומה ע"י 42 חברי כנסת מרוב סיעות הבית (מהקואליציה ומהאופוזיציה), ע"י ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) וח"כ אורית סטרוק (ציונות דתית).

החוק קובע שאזרח או תושב ישראלי שנידון למאסר בגלל מעשה טרור וקיבל תגמולים בעד מעשה הטרור מהרש"פ יאבד את אזרחותו או את זכותו להישאר בישראל ויועבר לשטחי רש"פ.

ההצעה, כך אומרים יוזמיה, מאפשרת למחבל לקבל את אזרחותו הישראלית בחזרה אם יחליט להחזיר את הכספים שקיבל מהרש"פ. כיום, החוק שולל אזרחות רק בהחלטת בית במשפט, כאשר שר הפנים שמגיש את הבקשה לבית המשפט חייב לקבל קודם לכן את הסכמת השב"כ והיועץ המשפטי לממשלה.

לשיטת מגישי ההצעה, בפועל, בקשות מעטות עוברות את מסלול המכשולים הבירוקרטי ונדירים מאוד המקרים שבהם הוא מאושר. ע"פ הצעת החוק החדשה, הסמכות תהיה מסורה לשר הפנים ושלילת האזרחות היא עצם קבלת התשלומים מהרשות הפלסטינית.

עוד צוין כי הצעה הזו הונחה כבר בכנסת הקודמת ולולא התפזרה, היה המחבל אבו-מוח' "חוגג" את שחרורו ברמאללה כאזרח הרש"פ ולא כאזרח ישראלי.

מירב והרצל חג'אג' מפורום "בוחרים בחיים" מהמשפחות השכולות ונפגעי הטרור בתגובה להצעה: "אנו מקווים כי אישור החוק ימנע תהלוכות ניצחון ברחבי מדינת ישראל, וימנע עידוד למחבלים רוצחים בשעה שהיקירים לנו נמצאים בקבר".

אורטל תמם (אחותו של משה תמם ז"ל) מסרה: "אני מברכת על הצעת החוק שתעשה צדק עם המשפחות השכולות ותביא סוף לחגיגות משפחות הרוצחים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות