5,100 דוחות תנועה בשבוע

המשטרה מגבירה אכיפה בכבישי הארץ ובמסגרת פעילותה פסלה את רישיונם של 53 נהגים. במהלך השבוע החולף נתפסו מעל אלף נהגים על מהירות מופרזת
אייל חן |
המשטרה תוכל לצלם בכל מקום. צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל מגבירה את האכיפה בכבישי הארץ בניסיון להתמודד עם עבריינות הכביש ועם תאונות הדרכים. במהלך השבוע החולף, נרשמו על ידי משטרת התנועה כ- 5,100 דוחות תנועה בכל רחבי הארץ, בדגש לעבירות מסכנות חיים ובריונות כביש.

הפעילות התמקדה בדגש לכבישים בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים, בהתאם למיפוי שמתבצע במחלקת המחקר של המשטרה. הפעילות מתבצעת באמצעות מודלי אכיפה ומגוון אמצעים טכנולוגים, המייצרים הרתעה ומגדילים משמעותית את סיכויי מבצעי העבירות להיתפס.

בגין עבירת נהיגה במהירות חריגה נתפסו מעל 1,000 נהגים שנסעו במהירות מעל המותר, הזמנות לדין וברירות משפט נרשמו בהתאם.

השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה שמסכן את הנהגים באופן ממשי ומגדיל את הסיכוי להיות מעורב בתאונה. במיקוד האכיפה נגד עבירות היסח הדעת נרשמו כ-1,200 דוחות בגין השימוש בנייד.

השימוש באמצעים טכנולוגים תוך אכיפה יצירתית הביא לתיעוד של כ-850 נהגים בזמן ביצוע עבירות תנועה, באמצעות מצלמות סטילס ומצלמות טקטיות.

על פי הדיווח של משטרת התנועה, כ-550 דוחות נרשמו לנהגי הרכב הכבד שביצעו עבירות תנועה וליקוי בטיחות ותקינות. באכיפה נגד עבירות רוכבי הדו גלגלי נרשמו כ-250 דוחות. בנוסף, שבעה נהגים נתפסו כשהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים, רכבם הושבת ל-30 ימים ורישיון הנהיגה נפסל לתקופה דומה.

רישיונם של 53 נהגים נפסל למשך 30 ימים לאחר שביצעו עבירות חמורות ו-69 כלי רכב הושבתו למשך 30 ימים במגרש האחסנה עקב עבירות חמורות שביצעו בעליהם.

בסוף השבוע האחרון ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה ברחבי הארץ, אז נרשמו כ-3,500 דוחות תנועה בדגש לעבירות מסכנות חיים ובריונות כביש. במסגרת פעילות האכיפה חולקו כ-400 דוחות תנועה לנהגים שעשו שימוש בנייד בזמן הנהיגה, כ-50 דוחות לרוכבי הדו-גלגלי ותפסו 21 נהגים שנסעו תחת השפעת אלכוהול וסמים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות