היכה אדם שהתקוטט עם אחיו – נידון לעבודות שירות

היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בירושלים, איתן כהן, גזר שלושה חודשי עבודות שירות על תושב מזרח ירושלים שהורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בפציעה כשהיו נוכחים שניים או יותר וכשהעבריין מזוין, לאחר שהיכה צעיר דתי שהתקוטט עם אחיו. השופט גם הורה לנאשם לפצות את המתלונן ב-2,500 שקלים.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, לפני כשנתיים רץ צעיר ברחוב ויה דלרוזה בירושלים כאשר כיפה לראשו וטלית עם ציצית לגופו. באותן נסיבות, הבחין אחיו הקטן של הנאשם במתלונן ואמר לו "מה אתה עושה פה בן זונה". המתלונן סב על עקבותיו, ניגש אל האח ובין שניהם החלו חילופי דברים. בסמוך לכך, התקהלו מספר אנשים אשר זהותם אינה ידועה סביב המתלונן והאח. אחד מאותם אנשים ניסה להרחיק את המתלונן ודחף אותו שוב ושוב. המתלונן הסתובב ושלח מכת אגרוף ובעיטה לעבר גופו של האחר. בהמשך לכך, ניסו האחרים שהיו במקום להפריד בין המתלונן לאחר ובתוך כך הכו את המתלונן. אחיו של הנאשם היכה אף הוא את המתלונן באמצעות ידיו.

בהמשך לכך, הגיח הנאשם והכה את המתלונן באמצעות ידיו, תוך שהמתלונן ניסה להגן על עצמו. אחיו של הנאשם הצטרף אל הנאשם והמשיך להפליא את מכותיו במתלונן. המתלונן ניסה לנוס על נפשו, אך הנאשם ואחיו לא שחררו את אחיזתם בו ושבו והיכו אותו. חלק מהאחרים שנכחו במקום ניסו לחצוץ בין הנאשם ואחיו למתלונן בניסיון להגן על המתלונן ואילו הנאשם ואחיו ניסו להגיע פעם נוספת אל המתלונן כדי להמשיך להכותו. הנאשם שלף את חגורת מכנסיו והצליף באמצעותה במתלונן מספר פעמים. למקום הגיעו אנשים רבים נוספים שזהותם אינה ידועה, אשר הגנו בגופם על המתלונן והרחיקו את הנאשם ואת אחיו תוך שאחזו בהם ומשכו אותם למקום אחר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן חבלות ושריטות.

הנאשם סיפר כי מספר חודשים לפני האירוע עינו של אחיו שהיה שותפו לעבירה נפגעה כתוצאה מתאונת אופניים והנאשם חש דאגה וצורך לגונן עליו. עוד סיפר שבזמן האירוע ראה את המתלונן מתקוטט עם אחיו ועל כן ניגש אליו. לדבריו ברגע שהגיע אליהם, קילל המתלונן את אמו ואת אחותו ועל כן "התפרץ עליו".

הנאשם גם הביע רצון להשתתף בהליך של צדק מאחה עם המתלונן, אולם המתלונן לא שיתף פעולה. "הנאשם", נכתב בגזר הדין, "הביע בבית המשפט חרטה מלאה ובלתי מסויגת, לא צמצם את חלקו, לא הטיל אחריות על המתלונן ובאופן מפתיע למדי גילה אמפתיה רבה כלפי המתלונן. נוסף על אלה, שיתף הנאשם פעולה עם שירות המבחן בניסיונות לקיים הליך צדק מאחה (גישור פוגע נפגע) בשיתוף המתלונן, הליך אשר בסופו של דבר לא צלח בשל סירובו של המתלונן לקחת בו חלק. אומר שהענקתי משקל רב להודאתו של הנאשם, לקבלת האחריות ולחרטה והצער שהביע".

השופט הוסיף: "לאחר שנתתי דעתי לכלל הנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה הגעתי לכלל מסקנה שיש למקם את הנאשם ברף התחתון של מתחם העונש ההולם, קרי, לגזור על הנאשם עונש מאסר קצר בעבודות שירות לצד מאסר מותנה ופיצוי למתלונן".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות