למרות עדות ראיה – נאשם במעשה מגונה זוכה

ביהמ"ש זיכה מחמת הספק נאשם בביצוע מעשה מגונה בילדה בת 8. בכך התקבלה עמדת הסנגורים עוה"ד מור עטיה ואסף גל כי קיימות סתירות מהותיות בגרסת העדה
רונן לוי |
שוחרר חשוד בעבירות אינוס יממה לאחר מעצרו
אילוסטרציה

מה שהחל בכתב אישום ובבקשה למעצר עד תום ההליכים בגין מעשה מגונה בילדה בת 8 וחצי, הסתיים כאשר שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, זיכה מחמת הספק את תושב הדרום, שהואשם במעשים. השופט עדן קיבל בין השאר את טענות הסנגורים, עו"ד מור עטיה ועו"ד אסף גל כי קיימים סתירות מהותיות בעדות של עדת הראייה.

על פי כתב האישום, אביה של הילדה שחשש כי דירתו נפרצה הותיר את הילדה לשמור על אחיותיה במדרגות הבית והשכן שיצא מדירתו הסמוכה לדירת הילדה ליטף מספר פעמים את המתלוננת ברגלה, מעל הברך, ומעל בגדיה של המתלוננת, לשים גירוי סיפוק או ביזוי מיני. לאחר מכן הוא חיבק אותה התיישב במדרגות והושיב אותה על רגליו, הילדה ירדה ממנו והוא נמשיך ללטף את ידיה בחוזקה וכן ליטף אותה בגבה התחתון לאחר שהוציא את הגופייה מהחצאית שלה. בשלב כלשהו המתלוננת ואחיותיה בכו וצעקו בחדר המדרגות ושכנה המתגוררת במקום יצאה מביתה ונחלצה לעזרת המתלוננת ואחיותיה.

עו"ד מור עטיה

הסנגור עו"ד מור עטיה טען בשם מרשו כי מדובר בעלילת דם והכיש בשמו את השתלשלות העניינים הנטענת בעת הגעת המתלוננת עם אביה לבניין. הנאשם מאשר כי בשלב כלשהו יצא מדירתו, לאחר ששמע את האב מתעסק בארון החשמל וביקש ממנו להמתין לו במקום, שכן ייתכן ויצטרך להסתייע בו. הנאשם נענה לבקשת האב, והמתין לפנייה ממנו בחדר המדרגות, בזמן שהאב עלה אל גג הבניין. הנאשם גם הכחיש שהמתלוננת ואחיותיה או חברותיה ישבו על המדרגות, ונטען כי בפועל, הן עמדו ליד הקיר בסמוך לדלת דירתן והסנגור עו"ד עטיה אף הוסיף ואמר כי לא עשה דבר לילדה, לא פנה אליה או לאחיותיה ולא שוחח עמה.

למרות שהשכנה טענה שתפסה את הנאשם על חם וראתה אותו במו עיניה מבצע במתלוננת מעשים מגונים ומצלמת הגוף של שוטר שהגיע למקום תיעדה את המתלוננת בוכה בהיסטריה מספר דקות בלבד לאחר האירוע. השופט עדן קבע, כפי שציין הסנגור, עו"ד עטיה, קיימים כמה ספקות הנובעים מאי התאמות שעלו בחקירת הילדים והחשש שמדובר בדברים שנאמרו לאוזני המתלוננת זמן קצר לאחר האירוע והשפיעו עליה. עוד ציין כי קיים ספק שהבכי שנחזה בסרטון מצלמות הגוף של השוטר האם היה בעקבות האירוע הנטען. השופט גם הוסיף כי עדות השכנה מלאה בסתירות.

"מעורבותה של השכנה אשר אני מוצא את עדותה ככוללת סתירות וכי לא ניתן בעדות זאת אמון באופן שיאפשר קביעת ממצאים לפיה", כתב השופט עדן והוסיף: "ייאמר כי אכן כפי שנכתב בסיכום חקירת הילדים דיווחה של הקטינה לא היה עקבי ואכן היו פערים בגרסתם ואולם סבורני כי הקטינה לא מסרה הסברים מספקים ולא הצליחה להסביר את דיווחה ובמובן זה מסקנתי שונה".

לאתר מור עטיה – עורך דין פלילי

לאתר עו"ד אסף גל – עורך דין פלילי


לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן


עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות