מה העונש על שוד תחנת דלק?

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר 3 שנות מאסר על צעיר בן 23, שנכנס לתחנת דלק במג'דל כרום כשהוא רעול פנים, דרש כסף באיומי אקדח וברח מהמקום כשהוא יורה באוויר
גילי סיוון-כהן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט המחוזי בחיפה, רונית בש, גזרה שלוש שנות מאסר, לצעיר בן 23, תושב הצפון, שהורשע בשוד, נשיאת נשק וירי מנשק חם. לאחר ששדד מתדלק בתחנת דלק, תוך כדי שהוא יורה באוויר.

עוד בנושא:

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע לפני כשנה, לתחנת הדלק "יעד" במג'דל כרום ברכב מסוג פורד פוקוס, ללא לוחיות זיהוי, וזאת במטרה לשדוד את המקום. ברכב נהג אדם נוסף שזהותו אינה ידועה ואילו הנאשם ישב במושב האחורי. הנאשם יצא מהרכב כשהוא רעול פנים ונושא בידו אקדח, ניגש אל המתדלק ששוחח באותה עת עם לקוח אשר סמוך אליו עמד רכב נוסף. הנאשם אחז במתלונן, כרך את זרועו השמאלית סביב צווארו של המתלונן כשהוא עומד מאחוריו ובידו הימנית החזיק את האקדח.

בשלב זה, כך לפי האישום, הורה הנאשם למתלונן לתת לו את כל מה שיש לו. משהחל המתלונן לסובב את פניו לאחור, לכיוונו של הנאשם, ירה הנאשם ירייה אחת באוויר כלפי מעלה אשר פגעה בגג תחנת הדלק. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, המתלונן הוציא מכיס מעילו סכום כסף בסך 1,760 שקלים ומסר אותו לידי הנאשם, אשר רץ אל הרכב, נכנס למושב האחורי ויחד עם האחר נסע מהמקום.

התביעה ציינה כי עבירות השוד הפכו לתופעה נפוצה וחמורה הגורמת לפגיעה קשה בביטחונו של הקורבן, בכבודו וברכושו ובביטחון הציבור בכללותו. צוין כי מעבר לפגיעה בערכים המוגנים ע"י עבירת השוד, "מתרחב פוטנציאל הפגיעה בענייננו נוכח הירי באוויר שביצע הנאשם בצמוד למתלונן ולאנשים נוספים".

השופטת בש כתבה בגזר הדין כי למתלונן לא נגרם, אמנם, נזק פיזי, אולם "אין להתעלם מהאימה שלבטח אחזה במתלונן עת ניגש אליו הנאשם מאחור כשהוא רעול פנים ובידו אקדח וכרך את זרוע ידו השנייה סביב צווארו ואז הורה לו לתת לו את כל מה שיש לו, ובהמשך גם ירה הנאשם באוויר עת שהמתלונן הפנה מבטו לכיוונו".

"אירוע זה", כך השופטת, "יישאר לבטח חקוק בזיכרונו של המתלונן וחרוט בנפשו לעדי-עד כצלקת שלא תימחה לעולם. למרבה המזל נגרם כתוצאה מהירי נזק לגג תחנת הדלק בלבד ולא נגרמו נזקי גוף למתלונן ולאנשים אחרים שנכחו בקרבת מקום".

עוד הוסיפה: "על בתי המשפט להטיל על מבצעי העבירות בהן הורשע הנאשם עונשים משמעותיים המבטאים את סלידת החברה ממעשים אלו ומשמשים גורם של הרתעה הן לפרט והן לרבים. אין מקום בחברה מתוקנת לביצוע עבירות חמורות שנועדו לצורך הפקת רווח מהיר וקל וזאת מבלי לתת את הדעת לנזקים הנגרמים והעלולים להיגרם לנפגעי העבירה".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רונית בש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות