מהי עבירת המס הפופולרית?

רשות המסים פרסמה את סיכום החלטות ועדות הכופר בשנת 2018 ומהן עולה כי רבע מהתיקים עסקו בהשמטת הכנסות משכר דירה
אייל חן |
רשות המסים, ארכיון.

רשות המסים פרסמה היום את קובץ החלטות ועדות הכופר לשנת 2018, ממנו עולה כי 25% מתיקי מס הכנסה היו בחשד להשמטת הכנסות משכר דירה. בין ההחלטות המרכזיות גם חמישה תיקים מפרשיית הברחת הסיגריות על ידי עובדי קצא"א. הכופר הגדול ביותר ששולם במסגרת הוועדות הוא בגובה 900 אלף שקלים, כופר שהוטל על אלון ברזני וחברת ההסעות שבבעלותו בגין ניכוי מס תשומות שלא כדין.

לפי חוקי המס, אחת הדרכים לסיום תיקי חקירה בחשד לעבירות מס הוא הליך הכופר כחלופה להליך הפלילי. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין וועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניה. נציין כי סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לדרישת תשלום המס, המשולם במסגרת ההליך אזרחי.

מקובץ החלטות ועדות הכופר לשנת 2018 המכיל 216 החלטות, מתוכן 89 החלטות בתיקי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, 124 החלטות בתיקי מכס ומע"מ ו- 3 החלטות משותפות למכס ומע"מ ומס הכנסה (החלטות רשות המסים).

בין ההחלטות בקובץ הנוכחי: חמישה תיקים בגין הברחת סיגריות על ידי עובדי קצא"א. באוגוסט 2016 התפרסמה הפרשייה במסגרתה עלה החשד כי עובדי קצא"א הבריחו סיגריות לישראל אותן העמיסו ממכליות נפט וגז שעגנו ליד מתחם החברה. חמישה מתוך החשודים בפרשייה הגיעו להסדר כופר, במסגרתו שילמו כופר על סך 20 אלף שקלים כל אחד ועבודתם בחברה הופסקה באופן מיידי.

עוד בקובץ, 23 תיקים של אנשים שנחשדו בהשמטת הכנסות משכר דירה וכן החלטת כופר בעניינו של פרופסור מרדכי רביד, רופא בכיר ומנהל בית החולים מעייני הישועה לשעבר. הכופר, בסכום של 250 אלף שקלים, הוטל בגין העלמת עסקאות בין השנים 2014-2010, בסכום מס של 250 אלף שקלים.

הכופר הגבוה ביותר בקובץ זה, בסך של 900 אלף שקלים, הוטל על אלון ברזני וחברת ברזני הסעות בע"מ, מאזור הדרום. הכופר הוטל בגין ניכוי מס תשומות שלא כדין בין השנים 2015-2014, בסכום של 609 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות