צולם עם אקדח והורשע בניסיון להחזקת נשק

ביהמ"ש הרשיע את הנאשם על בסיס תמונה בה החזיק אקדח "גלוק", אף שלעולם לא נמצא. הוא נידון ל-14 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 3,500 שקלים
רונן לוי |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר 14 חודשי מאסר בפועל ו-3,500 שקלים קנס, על תושב הדרום שהורשע על פי הודאתו בגין ניסיון להחזקת נשק שלא כדין, לאחר שהורשע בעבירה זו על בסיס תמונה בה החזיק את הנשק שלעולם לא נמצא.

עוד בנושא:

הנאשם צולם כשהוא מחזיק ברשותו נשק חם הנחזה להיות אקדח מסוג "גלוק". הנשק עצמו לא נתפס, אך הצילום המתעד את החזקתו הגיע לידי משטרת ישראל. ומכאן, הוגש נגדו כתב אישום. תחילה, כפר הנאשם באשמה, אך במועד, שנקבע לשמיעת הראיות, לאחר שהתייצב העד הראשון ולאחר שנישאו דברי הפתיחה – התנהל שיח בין הצדדים שבסיומו גובש הסדר טיעון.

משלא נתפס הנשק הועמד הנאשם לדין בגין עבירה נגזרת של ניסיון להחזקתו, המבוססת על כך, שעל פי הראיות שבידי המאשימה, מבחינת מחשבתו הפלילית של הנאשם, החזיק בנשק, על אף שלא היה בידי המאשימה להוכיח, שהמדובר בנשק חם, כהגדרתו בדין, וזאת בהיעדר חוות דעת מתאימה.

לחובת הנאשם עבר פלילי ותעבורתי מכביד, הכולל, בין היתר, הרשעות בעבירות סמים, גרם מוות ברשלנות, נהיגה פוחזת ברכב, עבירות רכוש בתחום ההתפרצויות והגניבה, נהיגה ללא רישיון וכן הרשעה גם בהחזקת נשק קר.

התביעה ציינה בבית המשפט כי הגיעו להסדר לפיו הנאשם יודה בכתב האישום המתוקן, יורשע והצדדים יעתרו במשותף להשתת העונשים. "עמדתנו בעבירות נשק מחמירה", אמרה התובעת בביהמ"ש. "בתיק זה הסכמנו לעונש שלטעמנו הוא מקל, משום שקיבלנו את הטענה שעלול לקום קושי ראייתי בדרך של הוכחת הנשקים. הודאת הנאשם מקדמת את התיק להרשעה ולכן אנו סבורים שניתן מענה לאינטרס הציבורי ונבקש מבית המשפט לקבל את ההסדר".

השופט סולקין קיבל את ההסדר, אפילו שלטעמו הוא היה מקל. "לנוכח עברו המכביד של הנאשם", ציין בגזר הדין, "וכן הסיכון הנובע מעבירות שעניינן החזקת נשק – שכבר נאמר, לא פעם, שבמקרים רבים זולג לפעילות פלילית ואף פעילות נגד בטחון המדינה – אין המדובר בעונש חמור וניתן לומר, שהתביעה הכללית הקלה עם הנאשם".

השופט הוסיף: "עם זאת, לנוכח הנסיבות שאפפו הגשת כתב האישום בתיק זה והמצב הראייתי – לא יחרוג בית המשפט מעמדתם המוסכמת של הצדדים. בשומת הקנס יתחשב בית המשפט בעונש המאסר אשר יוטל על הנאשם וכן בעובדה, כי עד כה לא התייצב איש לדיונים בעניינו ונראה, כי יש ממש בדברי הסניגור, שלנאשם זה אין מעגלי תמיכה".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות