הקורונה יוצרת שיתוף פעולה אזורי – תרגיל העוקץ משותף לישראל ולטורקיה

תושב כפר קאסם נאשם כי ניצל את המצוקה הכלכלית של ישראלים על רקע התפשטות הנגיף ושילם עבורם חובות דרך פרטי כרטיסי אשראי שגנב
אייל חן |
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגש כתב אישום נגד שדאד כראג'ה, בן 38 מכפר קאסם, בגין סדרה של עבירות הונאה, עבירות לפי חוק המחשבים ועבירות סחיטה באיומים. הנאשם השיג, באמצעות שותפיו לעבירות מטורקיה עמם התקשר באמצעות האינטרנט, פרטי כרטיסי אשראי של אנשים שונים שהושגו מהאינטרנט, והשתמש בהם לרכישות מקוונות ותשלומים מקוונים בסכום כולל של למעלה ממיליון שקלים מבלי שבעלי הכרטיסים ידעו על כך.

הנאשם, שהתגורר באחוזה מפוארת בכפר קאסם והתנייד באמצעות ג'יפ יוקרתי ונהג צמוד, הציג עצמו כאדם אמיד ועשיר, והזמין לביתו סחורה ועבודות שיפוץ בעלות של למעלה ממיליון שקלים, מבלי שהתכוון לשלם על כך מכספו. הנאשם הציע למי שעבד בביתו ולמי שסיפק לו סחורה כי ישלם בדרך של תשלום חובות לרשויות, מכספו, וכן הציע לאנשים שונים שישלם מכספו את חובותיהם לרשויות אם ישלמו לו חלק מסכום החוב במזומן.

בשל ההשפעות של התפשטות נגיף הקורונה, שגרמו לקשיים כלכליים אצל רבים, אנשים היו נכונים יותר לשקול בחיוב את הצעותיו של הנאשם לתשלום חובות. את החובות לרשויות שילם הנאשם באמצעות כרטיסי אשראי של אחרים, ללא ידיעתם, והציג למתלוננים אישור על תשלום החובות. כך קיבל הנאשם מאות אלפי שקלים במרמה, כאשר בהמשך, התשלומים לרשויות חזרו ובוטלו.

לצד שיטת הונאה זאת, השיג הנאשם שליטה בחשבונות בנק של אחרים ופיזר באמצעותם שיקים ללא כיסוי, וכן פעל במטרה לבצע הונאת פישינג בדרך של משלוח אלפי הודעות SMS כוזבות כדי להשתלט על חשבונות בשירות התשלומים PayPal.

חקירה של יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל הובילה לחשיפת העבירות והיקפן הגדול ולגילוי מקרים בהם הנאשם סחט באיומים אנשים שביצעו עבודות בביתו, והטיל עליהם אימה, תוך שאיים עליהם בירי וברצח אם לא יענו לדרישותיו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות