לא שילם למע"מ מאות אלפי שקלים – נידון רק לעבודות שירות

ביהמ"ש השלום בירושלים גזר 4 חודשי שירות בלבד על נאשם בעבירות מס בהיקף של מאות אלפי שקלים, זאת בעקבות הסדר טיעון מקל אליו הגיע סנגורו, עו"ד ניר יסלוביץ
אייל חן |
מס מסים החזרים מע"מ
דוחות מס. אילוסטרציה: evanto

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר 4 חודשי עבודות שירות וקנס של עשרת אלפים שקלים, על נאשם שלא שילם מע"מ בסך 421 אלף שקלים ולא הגיש דוחות בזמן. למרות הסכומים הגבוהים שיוחסו לנאשם בכתב האישום, לאחר הטיעונים של סנגורו, עו״ד ניר יסלוביץ, הוביל השופט מינטקביץ את התביעה להסכים להעמיד את העונש על ארבעה חודשי עבודות שירות בלבד.

עוד מעו"ד ניר יסלוביץ:

על פי כתב האישום, הנאשם והחברה שלו, העוסקת בנדל"ן, הורשעו על פי הודאת הנאשם בעבירות של אי הגשת דוח ואי תשלום מע"מ. על פי האישום, לנאשם עמד חוב למע"מ בגובה 421 אלף שקלים, כאשר הסכום המקורי עמד על 701 אלף שקלים. יצוין, כי במהלך הדיונים בתיק שילם הנאשם חלק מהחוב והסיר חלקית את המחדל.

בדיון שהתקיים אתמול, אמרה נציגת התביעה כי מדובר בסכום גבוה שנותר לתשלום, הנאשם הודה ולקח אחריות, החברה אינה פעילה והנאשם נמצא בהליכי פש"ר. לנאשם יש נסיבות רפואיות של בני משפחתו והוא הסיר בסופו של דבר חלק מהמחדל. אולם התביעה הוסיפה כי נותר עדיין סכום גבוה שלא שולם.

מנגד אמר עו"ד יסלוביץ, כי הנאשם הודה וחסך זמן שיפוטי יקר. העבירות, כך לדבריו, התבצעו לפני זמן רב ומאז לא נפתחו כנגד הנאשם שום תיקים חדשים.

"העבירות בוצעו על רקע מצוקה כלכלית", עו"ד ניר יסלוביץ

"אני אומר שברור לי שזה לא טיעון שיש בו להצדיק", אמר עו"ד ניר יסלוביץ, "אולם העבירות בוצעו על רקע מצוקה כלכלית קשה מנשוא שהובילה את הנאשם לפש"ר. אני מגיש לביהמ"ש טופס 5 שמראה את היקף החובות עומד על סך של 15 מיליון שקלים. בנקודה זו, כשנאשם עם מצב כלכלי שכזה, מסיר חלק מהמחדל, אני הייתי עד תוך ניסיון של הירתמות שלו ושל בני משפחתו, הסרת המחדל עומד על 280 אלף שקלים לערך, נשאר פער שלא ניתן להשלים אותו".

עו"ד יסלוביץ הוסיף: "אני סבור כי לאור הנסיבות האישיות ולאור הנסיבות הכלכליות ולאור ההודאה על הפסול שבמעשה, ועל רקע הנסיבות המיוחדות בו, והעובדה שהנאשם באמת רוצה לשקם את חייו, הוא היה יועץ פיננסי, הוא מעוניין לשקם את ביתו מבצרו לאחר שהוא ירצה את העונש שיושת עליו, אני אבקש להשית את הענישה ברף התחתון של המתחם".

לאחר טיעוניו של עו"ד יסלוביץ, הוביל השופט מינטקביץ את התביעה להסכים להעמיד את העונש על ארבעה חודשי עבודות שירות בלבד. בנוסף גזר ביהמ"ש על הנאשם מאסר מותנה וקנס וגזר עליו ארבעה חודשי עבודות שירות, שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך עשרת אלפים שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות