אישום: עבר "משפט שדה" כי שלח תמונות של אחותם לגבר אחר

שלושה אחים דרוזים מהגולן ובן דודם נאשמים כי היכו את הצעיר ופצעו אותו עד שהצליח להימלט, לא לפני שאיימו עליו: "הלילה אתה הולך לישון בבית חולים"
ציון חן |
הארכת מעצר
אילוסטרציה shutterstock

חטיפות לצורך "משפטי שדה" אלימים שמקיימים בני מיעוטים בישראל היא תופעה מוכרת שחוזרת על עצמה באירועים רבים. צעיר דרוזי שנחשד ב"פגיעה בכבוד המשפחה" לאחר שהעיז לשלוח תמונות של צעירה למישהו אחר, הביא את שלושת אחיה ובן דודם לחטוף אותו לנסיעה שארכה שעתיים במהלכה הוא הוכה קשות על ידם. הם הבטיחו לו "הלילה אתה הולך לישון בבית חולים", וזה מה שבאמת קרה בסופו של יום.

מחקירת האירוע עולה כי שניים מהאחים קבעו עם הצעיר בקרית שמונה על מנת לדבר איתו, ואז ביקשו ממנו להצטרף אליהם לנסיעה ברכבם. חברו של הקורבן שהיה איתו צווה לא לנסוע אחריהם, אך הוא דיווח על כך לבני משפחתו של הצעיר שנאלץ "להסכים" לנסוע עם האחים.

כבר בתחילת הנסיעה הותקף, כך לפי האישום, הצעיר באגרופים ומכות, כשהשניים אוספים בדרך עוד אחד מהאחים. ביחד הם המשיכו ותקפו את הצעיר במשך נסיעה של שעתיים אל שטח לא מיושב בקרבת קיבוץ מרום גולן.

במהלך הנסיעה ביקש הצעיר שיעצרו את הרכב על מנת שיוכל להקיא, אך האחים סירבו ואיימו עליו "אם תקיא באוטו תקבל עוד מכות וניתן לך לאכול את הקיא של עצמך".

בשטח הפתוח, נטען בכתב האישום, חיכה להם בן דודם, ושם הוצא הצעיר מהרכב כששלושת האחים אוחזים בו ודורשים ממנו להשפיל את מבטו לקרקע בפני הבן דוד שהכה אותו עד זוב דם.

בשלב מסוים בו הרפו השלושה את אחיזתם מהקורבן, הוא הצליח בשארית כוחותיו להימלט כל עוד נפשו בו, ואף הצליח לטפס מעל לגדר תיל, שהתוקפים נמנעו מלטפס עליה. הוא הסתתר בחסות החשיכה בין העצים, אך האחים הגיעו למקום ברכבם וניסו לאתר אותו אך לשווא.

הצעיר החבול נשאר במסתורו, עד אשר הבחין כי רכב התוקפים עזב, ואז יצא והסתובב במשך זמן רב על מנת לחפש עזרה. בשלב מסוים הוא הבחין ברכב וסימן לו לעצור, ונוסעי הרכב סייעו לו והזעיקו אמבולנס ומשטרה.

בחקירתם טענו האחים כי אכן היו איתו ברכב, אך מסיבה שלא ידועה להם, הוא קפץ מהרכב באמצע הנסיעה ונמלט, ומשם החבלות שעל גופו. אך בתרגיל חקירה שנעשה להם במסגרתו נעצר אחד מהאחים ראשון ושוחרר, נשארו השוטרים מאזינים לשיחות הטלפון שלו ומקליטים אותו כיצד הוא מזהיר את האחרים ומתאם איתם גרסאות. כנגד כל הארבעה הוגש כתב אישום, אך הם שוחררו למעצר בית מלא עד תום ההליכים נגדם בבית קרוביהם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות