משהו קורה בקיסריה – שתי תפיסות סמים ביממה

תושב חדרה ותושב אור עקיבא נעצרו במהלך פעילות יזומה של המשטרה בחשד שהקימו מעבדה לייצור סמים. השוטרים תפסו במקום 600 שתילי קנביס
רונן לוי |
המעבדה שנתפסה בקיסריה. צילום: משטרת ישראל

בלשי תחנת חדרה עצרו היום (יום ב') 2 חשודים, תושבי חדרה ואור עקיבא בגילאי 47 ו-,37 בחשד שגידלו וייצרו סמים בתנאי מעבדה. השניים נעצרו במסגרת פעילות יזומה וממוקדת בקיסריה. הם יובאו מחר לבית המשפט, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

למשטרה הגיע מידע מודיעיני על מעבדת הידרו בקיסריה. בעקבות כך השוטרים הוציאו צו חיפוש ופשט על המקום שם חשפו מעבדת הידרו ובה כ- 600 שתילים של חומר החשוד כסם מסוכן מסוג קנביס במשקל כולל של כ- 100 קילו וכן ציוד רב המשמש לגידול וייצור סמים כאשר כלל הממצאים הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

בהתאם לחומר הראיות ולצרכי החקירה תבקש המשטרה מחר להאריך את מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחדרה.

גידולי הסמים שנתפסו על ידי המשטרה. צילום: משטרת ישראל

במקרה נוסף, המשטרה חשפה אמש בשטח פתוח סמוך לקיסריה חלקות אדמה ששימשו ע"פ החשד לגידול סמים בלשי תחנת חדרה הגיעו, לשטח פתוח סמוך לקיסריה ואיתרו מספר חלקות אשר שימשו ע"פ החשד לגידול סמים מסוג מריחואנה. בשטח נתפסו ונעקרו כ-5,000 שתילים קנאביס וציוד ההשקיה והגידול נתפס והוחרם.

בשבוע שעבר גזר שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, עשרה חודשי מאסר בפועל, על תושב המרכז בן 26, שהורשע בגידול סמים ונטילת חשמל בגניבה. בית המשפט הורה לו לפצות את חברת החשמל על גניבת החשמל באלף שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם חתם על חוזה שכירות למשך 12 חודשים ושכר דירה בראשון לציון במטרה להקים בה מעבדה לגידול סם מסוג קנאביס. הנאשם, כך נטען, אבזר את הדירה בציוד רב שנועד לצורך הקמת מעבדה, שתל את השתילים וגידל אותם. לצורך גידול הסם התחבר הנאשם בדרך עקיפה לנתיכי מעגל חשמליים בלוח החשמל ונטל במרמה חשמל שאינו זכאי לו בשווי של אלפי שקלים.

בפשיטת המשטרה על המקום נתפסו בדירה משקל אלקטרוני, אקדח אויר ובו מחסנית ריקה, 124 שתילי סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל כולל של 11.5 קילו נטו, וסם מסוכן מסוג קנאביס בתפזורת, במשקל של 1.90 קילו נטו.

השופט מיכלס, שהחליט לבסוף על עונש מאסר בפועל, כתב בגזר הדין שאף שלא ניתן להתעלם מהרקע המשפחתי הקשה בו צמח הנאשם, הרי שאין בנסיבות אלו כדי לגבור על עיקרון ההלימה ושיקול ההרתעה, במיוחד כאשר להערכת גורמי המקצוע קיים עדיין סיכון משמעותי להישנות העבירות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות