עו"ד בת חן טייץ: "הדרך לשוויון היא בידיים שלנו"

לרגל יום האישה, משחזרת עו"ד טייץ כיצד התמיכה והדחיפה מאמא שלה הובילה אותה למקום המכובד שבו היא נמצאת היום, חושפת שאין דבר העומד בפני הרצון ומבהירה: "כוח ההתמדה וכוח הרצון הם המפתח לכל הצלחה או הגשמה"
זהר אטיאס |
עו"ד בת חן טייץ
עו"ד בת חן טייץ. "חיבור לאני העמוק שלי"

עו"ד בת חן טייץ בראיון אישי וחגיגי לאוביטר לכבוד יום האישה: היא שיתפה אותנו בסוד ההצלחה שלה, סיפרה מה מפריע לה במדינה ומיהי הדמות הנשית שהכי משפיעה עליה. עו"ד טייץ היא סמל עבורנו לדבקות במטרה וראייה רחבה במיוחד, תהנו.

למה בחרת לעסוק במשפטים?

"עשיתי שירות לאומי בבית המשפט בראשון לציון אצל לשכת הנשיא מחוז דאז, ראיתי עורכי דין ושופטים ואת היכולת להשפיע ולעזור לאנשים וזה קסם לי, מיד אחרי שסיימתי את השירות לא היה לי ספק שזה מה שאני צריכה לעשות ונרשמתי ללימודים. על כן בחרתי לעסוק בדיני נזקין, אני רואה בתחום שליחות גדולה, כזאת שתואמת את ערך הנתינה והעזרה לזולת, מדובר בסיוע לאנשים שנמצאים במצבים לא פשוטים כלל, הרבה פעמים תאונות מביאות את הפרט למצב כלכלי ונפשי לא פשוט והסיוע הוא הכרחי בכדי להגיע למענה מספק לכדי פיצוי מספק בגין הנזקין שחווה הפרט – הרבה אנשים לא מודעים לזכויות שלהם, להיות צינור כה משמעותי עבורם מעניק לי סיפוק גדול".

עו"ד בת חן טייץ. "רציתי לסייע לאנשים".

האם קיים בעיניך שיווין בין נשים לגברים?

"לצערי הרב לא, אם כי המודעות אכן גברה והיום אנחנו רואים הרבה נשים שמגיעות לעמדות מפתח מרשימות ואף מהפכניות. ברמת המציאות והסטטיסטיקה שבצמוד אליה קיימים פערים נקודתיים משמעותיים כגון פערי השכר.
לדוגמה, עורך דין ירוויח יותר מעורכת דין בפירמה, זה חבל לחברה, במיוחד שהחברה מודעות היטב לעובדה שנשים היום לא פחות טובות מגברים ברמת הביצועים וההישגים ולעיתים אף יותר. על כן – על מי באמת חלה האחריות? לדעתי המתווה האמתי לשוויון בידיים שלנו כחברה, מקווה מאוד שימים יעידו לטובת העניין".

______________________________________

"המילים של אמא שלי

יהדהדו לי תמיד בדרך

לכל פסגה – היא הגשר

שלי בין החלומות למציאות"

_______________________________________

מי הדמות הנשית שהכי השפיעה עליך?

"אמא שלי, כמה פשוט ככה עמוק. היא האמינה בי בכל שלב בחיים שלי, עשתה כל שביכולתה לדחוף אותי קדימה. היום אני יכולה לומר שבזכותה הפכתי לעצמאית, פתחתי משרד משלי, תמיד היא אמרה לי שאני יכולה ומסוגלת ואין דבר העומד בפני הרצון, המילים שלה יהדהדו לי תמיד בדרך לכל פסגה, אמא שלי היא הגשר שלי בין החלומות למציאות. אין עליה".

מה חלמת להיות כשהיית ילדה קטנה?

"בילדותי חלמתי על עצמאות, חופש כלכלי, להיות בזכות עצמי ולא להיתמך באף אחד – עצמאות וחיבור לאני העמוק שלי היה החלום שלי".

עו"ד בת חן טייץ ואמה. "תמיד האמינה בי".

מה הכי מפריע לך במדינה?

"הבירוקרטיה, היא מעידה על חוסר תשומת לב משוועת של המדינה מול זכויותיו של הפרט, אותו פרט שייגש לאחד מהגופים הממשלתיים ויתקל בבירוקרטיה כה מסובכת שלרוב יצריך ליווי של עו"ד – זאת העבודה שלי ואני שמחה לעשות אותה אך לצערי זה גובל בידיעה מוחלטת שבה הממשלה מכבידה על תהליכים ובמיוחד בעבור אלו שידם אינה משגת, אוכלוסיות חלשות יותר שהמציאות שלהן היא למעשה הישרדותית ועל כן גם בשעתם הקשה הם מוצאים קושי נוסף? זה מאוד מפריע לי".

______________________________________

"כוח ההתמדה וכוח

הרצון הם המפתח

לכל הצלחה או הגשמה"

______________________________________

מה הערך המנחה שלך?

"תקשורת טובה, הבנה. האני מאמין שלי באופן כללי וכלפי כל אדם היא היכולת להשתחרר מאמונות מגבילות ולהאמין בעצמך. תמיד למצוא את הדרך להזכיר לעצמך שאתה מסוגל, בין אם מדובר בסוגיה משפטית מורכבת או כזאת בחיי היום יום – כוח ההתמדה וכוח הרצון הם המפתח לכל הצלחה או הגשמה. כתלמידה בתיכון וגם באוניברסיטה תמיד הייתי חרשנית ויורדת לפרטים והלכה למעשה זה משהו שבא לטובתי, פעם אחר פעם נוכחתי לגלות את האפקט העוצמתי שבהתמדה וכוח רצון".

לאתר משרד עורכי דין טייץ


עו”ד בת חן טייץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות