בעקבות אי מינוי שר המשפטים: לשכת עוה"ד פונה לבג"ץ

הלשכה ביקשה להצטרף כידיד ביהמ"ש לעתירה שהוגשה בעקבות אי מינוי שר קבוע. יו"ר הלשכה, אבי חימי: "המצב בו אין שר משפטים מכהן הוא תקדים מסוכן"
דניאל בן חמו |
אבי חימי אבי ניסנקורן שר המשפטים לשכת עורכי הדין
יו"ר הלשכה עם השר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן.

הלשכה מבקשת להצטרף כידיד בית המשפט לעתירתה של התנועה למען איכות השלטון בישראל, במסגרתה מבקשת העמותה למנות באופן מידי שר משפטים קבוע, לאחר פקיעת כהונתו של מ"מ שר המשפטים, ח"כ בני גנץ. יו"ר לשכת עוה"ד, עו"ד אבי חימי, אמר בעקבות הבקשה כי "המצב בו אין במדינת ישראל שר משפטים מכהן הוא תקדים מסוכן שפוגע קשות בשלטון החוק בכלל ובמערכת המשפט בישראל בפרט".

בבקשת הלשכה נכתב בין השאר כי מדינת ישראל מצויה בשנים האחרונות במשבר פוליטי חריף שהביא לכדי לא פחות מארבע מערכות בחירות בשנתיים האחרונות. על פי הבקשה, אי מינויו של שר משפטים פוגע באופן קשה במשילות, במערכת אכיפת החוק, במערכת המשפט וביכולת השלטונית בישראל, תוך שסמכויות מהותיות רבות בהן מחזיק שר המשפטים נותרות ללא גורם המסוגל להוציאן לפועל.

בנוסף, מציינת הלשכה בבקשת ההצטרפות כי לפי סעיף 1 בחוק לשכת עורכי הדין, הוקמה הלשכה על מנת לאגד את כלל עורכי הדין בישראל, לשמור על רמתו וטהרו של מקצוע עריכת הדין, והיא "תפעל למען הגנה על שלטון החוק, זכויות האדם וערכי היסוד של מדינת ישראל". הלשכה סבורה כי היעדרו שר משפטים פוגע קשות בשלטון החוק, במערכת המשפט, וכפועל יוצא מכך, גם בציבור תושבי מדינת ישראל.

"איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים". יו"ר הלשכה חימי ונשיאת העליון אסתר חיות, צילום: דוברות לשכת עוה"ד

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "המצב בו אין במדינת ישראל שר משפטים מכהן הוא תקדים מסוכן שפוגע קשות בשלטון החוק בכלל ובמערכת המשפט בישראל בפרט. לשכת עורכי הדין אינה יכולה לשבת בחיבוק ידיים בזמן שבאחד המשרדים הממשלתיים החשובים ביותר לא עומד שר באופן קבוע, ובכך מופקרים הלכה למעשה עשרות נושאים והחלטות קריטיות מדי יום".

את בקשת ההצטרפות הגישו ב"כ לשכת עורכי הדין – עו"ד צבי בר נתן, מרב ברוך ואסף סוויסה ממשרד גולדפרב זליגמן, יחד עם יו"ר ועדת הצטרפויות להליכים משפטיים בלשכה, עו"ד ערן גולן.

____________________________________________________

עו”ד אבי חימי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות