עתירה: "הרשויות פגעו בזכויות הקניין של נספי שואה ונעדרים"

את העתירה הגיש משרד המשפטים לביהמ"ש המחוזי בחיפה במטרה לחייב את הרשויות לנקוט בהליכי הפקעה של מקרקעין פרטיים שעל חלקם הוקם בית עלמין
אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי במשרד המשפטים הגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה, עתירה מנהלית כנגד: עירית קריית ביאליק, עירית קריית ים, עיריית מוצקין, הועדה המקומית לתכנון ובניה קריות והמועצה הדתית קרית ים, במטרה לחייבן לנקוט בהליכי הפקעה של מקרקעין פרטיים של נספי שואה ונעדרים, אשר על חלקם הוקם בית העלמין 'אפק', שבשכונת צור שלום בעיר קרית ביאליק.

"עניינה של העתירה", כתבו נציגי משרד המשפטים לביהמ"ש, "נוגע להתנהלות בלתי ברורה של רשויות ציבוריות, הפוגעת בזכויות קניין במקרקעין של אנשים פרטיים, תוך ניצול העובדה שמדובר בנספי שואה".

במשך עשרות שנים נעשה שימוש על ידי הרשויות במקרקעין של נספי השואה באופן בלתי חוקי, כך לפי העתירה. בשנת 2013 פעלה החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה כנגד הרשויות ובית המשפט פסק כי הרשויות עושות שימוש במשך שנים רבות שלא כדין, תוך השתלטות על נכסים של נספי שואה.

בשנת 2016 אושרה תכנית מפורטת אותה יזמו הרשויות המקומיות, שתכליתה להסדיר כחוק את העיוות ההיסטורי שנוצר, ונקבעו במסגרתה הוראות מפורשות של הפקעת המקרקעין ופיצוי בעלי הקרקע.

"למרבה הצער וחרף פניות חוזרות ונשנות", כך נכתב בעתירה, "הרשויות המקומיות ממשיכות לעשות שימוש במקרקעין תוך מכירת קברים ועשיית רווח על חשבונם של נספי השואה ומבלי לשלם להם פיצויים. בנסיבות אלה נאלץ האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, בתפקידו כמנהל נכסי נספי השואה והנעדרים, לנקוט בהליכים משפטיים כנגד הרשויות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות