היכה אדם שעשה תאונה עם אביו; ביהמ"ש התחשב

הנאשם היכה את המתלונן בעקבות התאונה, אולם ביהמ"ש גזר עליו חודשיים עבודות שירות בלבד: "לא באלימות מן הרף העליון – אלא מכת אגרוף אחת"
גילי סיוון-כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר חודשיים עבודות שירות על צעיר אשר היכה ופצע אדם שעשה תאונת דרכים עם אביו של הנאשם. השופט מזרחי הורה גם לנאשם לפצות את הנפגע ב-5,000 אלפים שקלים. "אין מדובר באלימות מן הרף העליון, אלא מכת אגרוף אחת, אין שימוש בחפץ, אין תכנון, אלא פרץ אלימות ואין חבירה יחד", נימק השופט מזרחי את העונש הקל.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם בעקבות הודאתו, בעבירות של נהיגה פוחזת ברכב ותקיפה הגורמת חבלה של ממש, לפני מספר שנים, ארעה תאונה קלה בין רכבו של אביו של הנאשם לבין רכבו של המתלונן. לאחר התאונה, החליפו הצדדים פרטים והאב הזעיק את בנו, אל המקום. כאשר הוא הגיע אל המקום, עצר את רכבו, יצא ממנו במהירות אל עבר אביו ואמר לו: "אני אזיין אותו", כשהוא מתכוון אל המתלונן.

מיד לאחר מכן, כך לפי האישום, הכה את המתלונן במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן, הנאשם רץ אל כיוון רכבו, אך אנשים אשר סברו כי הוא מתכוון להוציא מרכבו חפץ כלשהו, עצרו אותו. המתלונן נטל את מפתחות רכבו של הנאשם וזה נטל את המפתחות בחזרה ונסע את מן המקום. המתלונן התקשר למשטרה ונעמד במרכז הכביש, כדי לחסום את הנאשם בנהיגתו ולמנוע את נסיעתו מן המקום וזה החל נוסע במהירות על מנת לברוח מן המקום, תוך שהמתלונן עומד מולו ומנסה למנוע את מנוסתו.

השופט מזרחי קבע כי העבירות אותן עבר הנאשם הינן חמורות ומציגות פעם נוספת דוגמא של אלימות שננקטת על רקע סכסוך דרך פשוט. "במקרה זה, במקום לנקוט בדרך הרגילה בה נוקטים מאות נהגים מדי יום, כלומר, להחליף פרטים וללכת לדרכם, בחר הנאשם להעניש את המתלונן במכת אגרוף אשר הסבה לו חבלות ונמלט מן המקום כשהוא מסכן אותו בנהיגתו. עבריינות שכזו, מחייבת ענישה קונקרטית, בעלת משקל אשר תשיב לנאשם כגמולו, תרתיעו ותרתיע את הרבים מלנקוט במעשה אלים שכזה".

"יחד עם זאת", הוסיף השופט, "ומבלי להקל ראש במעשה, אין מדובר באלימות מן הרף העליון, אלא מכת אגרוף אחת, אין שימוש בחפץ, אין תכנון, אלא פרץ אלימות ואין חבירה יחד. שקלתי בכובד ראש את טענת הנאשם, כי אם בית-המשפט יטיל עליו ענישה לריצוי בדרך של עבודות שירות, יפגע עסקו, במיוחד בתקופה בה פוגעת מגפת הקורונה בבריאות ובפרנסה של אזרחים רבים במדינה. כדי לא לפגוע פגיעה קשה מדי בפרנסתו של הנאשם, תהא תקופת עבודות השירות ברף נמוך".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות