רצח לעיני המצלמות בדיר אל-אסד

בליל שישי נורו למוות חאפז רמזי סנעאלה ואחמד עלי סנעלה, בשנות ה-20 לחייהם, שני ילדים נוספים נפצעו, ככל הנראה על רקע סכסוך בין עבריינים מקומיים
רונן לוי |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

הפשע במגזר הערבי לא נח לרגע ומספק סרטונים קשים לצפיה, אחד כזה מהרצח הכפול בדיר אל-אסד של חאפז רמזי סנעאלה ואחמד עלי סנעאלה, שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, מראה את הזילות בחיי אדם.

אירוע הירי התרחש ביום שישי בלילה, בישוב דיר אל-אסד כאשר שני ההרוגים נורו למוות מטווח קצר ובנוסף שני ילדים, בגילאי 10 ו-13 נפגעו במצב קל ובינוני.

שני הצעירים, שנהרגו, בני משפחה אחת, ושני הילדים, פונו לבית החולים בנהריה לקבלת טיפול רפואי, אולם שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותם של שני הצעירים. ד"ר תאמר נעמה, מנהל רפואי בארגון ההצלה "חיאן", מסר כי שני הילדים נפגעו מרסס,ונפצעו באורח בינוני וקל.

מחקירה של המשטרה עלה כי הירי בוצע בשל סכסוך בין עבריינים בישוב. ‏במשטרה העריכו בתחילה כי היורה התכוון לפגוע רק בחאפז, אולם קרוב משפחתו אחמד נקלע לקו הירי ונרצח אף הוא.

בסרטון שתיעד את רגעי הרצח נראים שני אלמונים מגיחים עם רובים שלופים – ויורים ולאחר שהיורה לא פגע בירייה הראשונה, הוא ניגש לכיוון אחד הצעירים שנשכבו וירה בו מטווח אפס.

על פי נתוני המעקב של עמותת "יוזמות אברהם", מתחילת השנה נרצחו 31 ערבים בישראל, בהם 25 אזרחי המדינה, על רקע פלילי. ב-26 מהמקרים, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה, 19 מהנרצחים היו עד גיל 30, ובארבעה מהמקרים היו מעורבים שוטרים בירי.

בחודש שעבר, שברה שפיכות הדמים בחברה הערבית שיא חשד באירוע ירי בג’לג’וליה שבו מצא את מותו הנער מוחמד עדס, נער בן 15 בסמוך לתחנת המשטרה המקומית. מוסטפה חאמד, ילד בן, 12 נפצע באורח קשה מאד באירוע. המשטרה פתחה בחקירה אך עד כה לא נעצרו חשודים במעשה. "הייתה המולה גדולה במקום, ביצענו בנער פעולות החייאה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה", אמר החובש שהוזעק לזירה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות