לשכור או לקנות נכס?

זאת השאלה! אבל רגע לפני שאתם עונים עליה, בואו נבחן את כל השיקולים הרלוונטיים באחת הדילמות הנפוצות ביותר בעידן המודרני – אל תחליטו לפני שאתם קוראים את המאמר הבא
עו"ד גיל אלימלך |
עו"ד גיל אלימלך תמונת רוחב
עו"ד גיל אלימלך

האם דירה היא השקעה חכמה בעוד ששכירות לזרוק כסף לפח? בואו נתחיל מהתחלה, ענף הנדל"ן מאופיין בעלייה קבועה של מחירים, מה שגורם להתעוררות הטבעית של הדילמה לגבי ההבדלים בין רכישת וקניית דירה. הגורמים אותם אנחנו לוקחים בחשבון בדילמה זו הם החיסכון הכספי, איכות החיים והרווחה הכלכלית. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות, אבל בעיקר יש להתייחס לצרכים השונים של קהל היעד ולהבחין בין משקיעים לבין רוכשי דירה למגורים.

מאמרים נוספים של עו”ד גיל אלימלך:

בעלות על הנכס היא לחלוטין היתרון הכי גדול של רכישת דירה. כאשר מסתיימים תשלומי המשכנתא, הדירה נותרת בבעלות הקונה, מה שמקנה ביטחון ותחושת קבע. היא מאפשרת לבעל הדירה להשקיע בנכס כדי להשביח אותו, וכך מעלה את ערך הנכס גם מעבר לעלייה המקובלת בענף הנדל"ן. בנוסף הוא יכול להשתמש בה לטובת רכישת נכסים נוספים או הורשת כסף לילדיו.

בנוגע להכשרת דירה, במקרה זה היתרון הוא הגמישות. האופציות עומדות לפניך: אם לשכור דירה לתקופה קצרה או לתקופה ארוכה, לבחור את הדירה לצרכי יחיד, זוג או משפחה, ולהתאים את הנתונים ליכולת הכלכלית. החלפת דירה שכורה מתבצעת בתוך שבועות ספורים בלבד ובעלות נמוכה. עלויות נלוות כמו שיפוצים, תיקונים, טיפולים, מיסים, תיווך ועריכת דין נחסכים ממך, ותמיד ניתן להתחיל בשכירות של דירה קטנה ומשם להמשיך לדירה מרווחת יותר במקביל לעלייה בהכנסות. השכירות מאפשרת כמעט לכל אחד לגור באזורי הביקוש, וכמובן להימנע מעוגמת הנפש שמלווה התנהלות מול בעלי מקצוע.

עדיין לא יודעים מה מתאים לכם?

כדי לדעת מה מתאים לכם אתם צריכים להביא בחשבון שיקולים נוספים, מפני שרשימת היתרונות והחסרונות כפי שמופיעה לעיל היא הבסיס להחלטה מושכלת לגבי רכישת או השכרת דירה בישראל. חשוב שתבדקו את גובה ההון העצמי שלכם, ותזכרו שהוא צריך להיות לפחות 25% מערך הנכס כדי שתוכלו לקבל אישור עקרוני למשכנתא. בשלב הבא בררו מהי הריבית על המשכנתא, ונסו להוריד אותה כדי לצמצם את גובה ההחזר החודשי.

בית

לאחר מכן בדקו מול הבנק מה עומד להיות גובה ההחזר בהשוואה לעלות השכירות החודשית של דירה דומה באזור. זו הדרך לדעת אם אכן משתלם לקנות את הבית או שעדיף לשכור אותו. השוו לעומק בין הנתונים ואל תתביישו להתייעץ עם האנשים בסביבה שלכם וכמובן גם באנשי מקצוע.

אין לכם מספיק הון עצמי לרכישת דירה באזור שבו אתם רוצים לגור? שקלו לחיוב רכישה של דירה להשקעה. עצה נוספת היא: נסו למצוא דירה באזור מתפתח. כלומר, הרחיבו את אזורי החיפוש שלכם. רכשו אותה במחיר נמוך ממחיר השוק ושלמו את המשכנתא מהשכירות. זו הדרך לדירה משלכם בלי להשתעבד לדרישות הבנק.

לאתר גיל אלימלך ושות' – משרד עורכי דין וגישור

___________________________________________________

עו”ד גיל אלימלך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות