החתימו עצומה נגד לבוש של קולגה לעבודה ונתבעו על לשון הרע

עוברת בחברה למוצרי תקשורת גילתה שחבריה לעבודה החתימו על עצומה נגד בגדיה החושפניים והגישה נגדם תביעה על הוצאת דיבה לבית המשפט. באמצעות עו"ד תום שנפ היא מבקשת פיצוי של 200 אלף שקל
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום ברחובות הוגשה תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים על ידי עובדת בחברה למוצרי תקשורת מחשבים, נגד שני סוכני מכירות בחברה, אשר החתימו עובדים בחברה על עצומה כנגד העובדת שהתלבשה לטענתם באופן לא צנוע. בא כוחה של התובעת, עו"ד תום שנפ, טען בתביעה כי התובעת אינה יכולה להבליג על מעשיהם הבזויים והקשים של הנתבעים כנגדה.

עו"ד תום שנפ

על פי התביעה, התובעת מועסקת בחברה כ-5 שנים והיא נחשבת לעובדת מסורה וחרוצה, העושה את עבודה נאמנה על הצד הטוב ביותר. בתוך כך, זוכה התובעת להערכה רבה בקרב יתר העובדים בחברה, לרבות הנהלת החברה. שני הנתבעים שעבדו אף הם בחברה כסוכני מכירות, בשל תחרות, קנאה, וצרות עין מצדם, הובילו אותם לביצוע מעשים המהווים לשון הרע והטרדה מינית כנגד העובדת.

לפני כשנה, הנתבעים יצרו וערכו מסמך משפיל ומבזה, אשר הוגדר על ידם כ"עצומה" והוצג על ידם לכלל עובדי ועובדות החברה, לרבות למנהלה הישיר של התובעת. עצומה זו, כפי שנודע לתובעת, עסקה בתובעת, במיניותה, בסגנון לבושה, ובהתנהגותה, והתיימר לגרום לה לשנות את דרכה המינית וסגנון לבושה הלא צנוע ולא ראוי לטענת הנתבעים.

"יובהר כי הנתבעים מעולם לא פנו לתובעת בבקשה כלשהי בעניין זה", כתב עו"ד שנפ בתביעה, "ולא הביעו בפניה כל – טענה הנוגעת לאופן לבושה. חלף, זאת, הנתבעים בחרו לערוך מסמך מבזה ומשפיל, תוך שהם עוברים באופן אישי בין כל עובדי ועובדות החברה, מסבירים להם כי התובעת מתלבשת ומתנהגת באופן שאינו צנוע, ובהתאם לכך, מבקשים את חתימתם על ה"עצומה"".

עו"ד שנפ הוסיף, כי למעט עובד אחד – אביו של אחד הנתבעים – כל העובדים בפניהם הוצגה העצומה סירבו בתוקף לחתום עליה, ולשתף פעולה עם ההשפלה והביזוי של התובעת, אשר אין בה ולא כלום. אחד המנהלים נזף בנתבעים על מעשיהם הבזויים והמשפילים והסביר להם כי מדובר בעבירה פלילית חמורה. הנתבעים עצמם סירבו לפצות את התובעת או להתנצל בפניה על מעשיהם.

בתביעה טוען עו"ד שנפ כי יצירת ה"עצומה" ופרסומה בפני עובדי ועובדות החברה, לרבות מנהלה הישיר, פוגעניים או משמיצים באופן אשר עולה בגדר לשון הרע נגדה כמשמעות הדבר בחוק איסור לשון הרע ובפרסומים יש כדי להשפיל את התובעת בעיני הבריות, לעשותה מטרה לבוז וללעג מצד קהל הציבור, לפגוע באופן חמור בעסקיה, במשלח ידה ובפרנסתה של התובעת ויש בהם כדי לבזות את התובעת בשל מינה.

_______________________________________________

עו”ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות