ניהל מעבדת סמים – יפצה את חברת החשמל

בן 25 הורשע בגידול סמים במעבדה שהקים בדירה בראשל"צ ובגניבת חשמל. הוא נידון ל-10 חודשי מאסר וביהמ"ש חייב אותו בפיצוי של 1,000 שקלים לחברת החשמל
אייל חן |
מעבדת סמים, ארכיון

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר עשרה חודשי מאסר בפועל, על תושב המרכז בן 26, שהורשע בגידול סמים ונטילת חשמל בגניבה. בית המשפט הורה לו לפצות את חברת החשמל על גניבת החשמל באלף שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם חתם על חוזה שכירות למשך 12 חודשים ושכר דירה בראשון לציון במטרה להקים בה מעבדה לגידול סם מסוג קנאביס. הנאשם,  כך נטען, אבזר את הדירה בציוד רב שנועד לצורך הקמת מעבדה, שתל את השתילים וגידל אותם. לצורך גידול הסם התחבר הנאשם בדרך עקיפה לנתיכי מעגל חשמליים בלוח החשמל ונטל במרמה חשמל שאינו זכאי לו בשווי של אלפי שקלים.

בפשיטת המשטרה על המקום נתפסו בדירה משקל אלקטרוני, אקדח אויר ובו מחסנית ריקה, 124 שתילי סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל כולל של 11.5 קילו נטו, וסם מסוכן מסוג קנאביס בתפזורת, במשקל של 1.90 קילו נטו.

התביעה ציינה את הערכים המוגנים בהם פגע הנאשם ועל נסיבות ביצוע העבירות. בין היתר צוין התכנון שקדם לעבירות, נטילת החשמל בגניבה בשווי אלפי שקלים, הכמות הגדולה של הסמים שהוחזקו במעבדה כשהם מוכנים להפצה, וכן את מספר השתילים הרב, במשקל כולל של 11.5 קילו, המעידים על פוטנציאל נזק גדול.

מנגד, עתר הסנגור להסתפק בעונש מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, תוך שטען שעתירתה העונשית של המאשימה מוגזמת ובלתי מידתית. לדבריו בהתאם למשקל השתילים שנתפסו, תחתית המתחם עומדת על עונש מאסר שיכול וירוצה בדרך של עבודות שירות.

השופט מיכלס, שהחליט לבסוף על עונש מאסר בפועל, כתב בגזר הדין שאף שלא ניתן להתעלם מהרקע המשפחתי הקשה בו צמח הנאשם, הרי שאין בנסיבות אלו כדי לגבור על עיקרון ההלימה ושיקול ההרתעה, במיוחד כאשר להערכת גורמי המקצוע קיים עדיין סיכון משמעותי להישנות העבירות.

"בהקשר זה", נכתב בגזר הדין, "יש להדגיש כי אין די בהליך הטיפולי בו השתלב, על פי הנטען, הנאשם לאחרונה ובהשתלבותו בעבודה מזה כחצי שנה, על מנת להטות את הכף לטובת העדפת שיקולי השיקום. נקודות הזכות העומדות לנאשם – היעדר עבר פלילי והעובדה כי זהו מאסרו הראשון, נסיבותיו האישיות הקשות, הודאתו והחיסכון בזמן שיפוטי".

השופט הוסיף: "שיקול משמעותי נוסף הוא ההשלכה הצפויה של עונש המאסר על אמו של הנאשם. נתון חשוב זה, כמו גם חלוף הזמן, מעל 4 שנים מיום ביצוע העבירות המרכזיות, הובילני למסקנה כי יש למקם את עונשו של הנאשם בתחתית מתחם הענישה שנקבע, חרף התנהלותו אל מול גורמי הטיפול עד כה. ואולם, על אף הנסיבות הקשות, בהעדר אופק שיקומי, לא מצאתי לחרוג ממתחם זה".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות