41 חודשי מאסר לשודד חנות נוחות עם אקדח דמה

הצעיר, תושב המרכז, הורשע כי נכנס לחנות ברחוב רוטשילד בבת-ים כשקסדה לראשו ובידו אקדח , דרש מהעובדים כסף ויצא מהמקום כשבידו אלפי שקלים
גילי סיוון-כהן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 41 חודשי מאסר וקנס בסך עשרת אלפים שקלים על צעיר תושב המרכז שהורשע בשוד חנות נוחות באיומי אקדח דמה. לאישום צורפו שלושה אישומים נוספים שתיארו מכירת סמים מסוג קוקאין לסוכן משטרתי.

על פי כתב האישום, לפני כשנה וחצי, הגיע הנאשם לחנות נוחות ברחוב רוטשילד בבת-ים כשהוא מחזיק אקדח דמה. הנאשם ניגש אל קופת החנות כשעל ראשו קסדת אופנוע ובידו האקדח, ודרש מאחד העובדים את הכסף. אותו עובד הסתתר מאחורי הדלפק, ואז נטל הנאשם מהקופה שטרות בסך כולל של אלפי שקלים והכניסם לכיס חולצתו.

כאשר העובד הבחין כי מדובר באקדח דמה, הוא קרא ליתרת העובדים, לרבות לקוחות שהיו בחנות לסייע בידו. הנאשם ניסה להימלט כשהוא מאיים על עובד אחר באמצעות האקדח, אולם עובדי המקום רדפו אחריו ונאבקו עימו על-מנת להשיב את הכסף שנגנב. במהלך המאבק הצליח אחד העובדים לקחת מכיס חולצתו של הנאשם שטרות בסך של כ-4,000 שקלים והנאשם נמלט מהמקום.

כשתי דקות מאוחר יותר, כך לפי האישום, שב הנאשם למקום, נטל ארגז בירות ריק, וחבט באמצעותו בויטרינת הזכוכית, תוך שהוא מנפץ אותה ומספר בקבוקי זכוכית. עובדי המקום והלקוחות נסו למחסן החנות, אולם הנאשם נכנס בעקבותיהם למחסן, דרש את הכסף, והניף לעבר אחד העובדים את הארגז. בהמשך, נטל בקבוק זכוכית, ניפץ אותו, ואיים על אותו עובד כי ידקור אותו אגב הנפת שבר הבקבוק לעברו. בשלב זה, ניגש הנאשם לקופה שהופקדו בה כ- 1,250 שקלים, תלש אותה ממקומה ונשא אותה אל מחוץ למקום, תוך שהוא מנסה להימלט על-גבי אופנוע. עובדי המקום ועוברי אורח נאבקו בנאשם, השליכו עליו חפצים שונים, ובתגובה איים עליהם הנאשם שיפגע בגופם, והצליח להרחיקם עד שנמלט עם הקופה מהמקום.

התובעת, טענה, כי יש לראות בחומרה רבה את עבירת השוד שביצע הנאשם, וזאת בהינתן הדבקות שהפגין הנאשם במהלך ביצוע השוד, שבאה לידי ביטוי בכניסתו החוזרת למקום לאחר שעזב אותו בפעם הראשונה. עוד ביקשה התובעת ליתן משקל לעובדה כי הנאשם עשה שימוש באקדח דמה ובשבר זכוכית, ולריבוי הנוכחים שאוימו על-ידי התנהגותו של הנאשם. מנגד הסנגורית ציינה כי יש לראות בכלל נתוניו של הנאשם, ובעיקר בהשוואה שבין נקודת הפתיחה בה החל את ההליך אל מול הנקודה בה הוא נמצא היום, כדי להצדיק התחשבות של ממש בענישה העולה גם כדי סטייה מטעמי שיקום מכל מתחם ענישה שייקבע.

השופט בני שגיא ציין בגזר הדין, כי מעבר לעובדה כי השוד בוצע בחנות נוחות, יש ליתן את הדעת לשימוש המאיים באקדח הדמה, ובהמשך בשבר הזכוכית. "סבורני כי נתונים אלה", כך כתב השופט שגיא, "שהם בבחינת נסיבות הקשורות בביצוע העבירה, משליכים על מתחם העונש ההולם. גם דבקותו של הנאשם במטרה העבריינית, מהווה גורם מחמיר, הגם שיש בה כדי לשקף את אותו ייאוש וצורך מידי בהשגת כסף, המאפיין מכורים לסם. יש משקל אף לריבוי קורבנות העבירה במקרה דנן, דהיינו יותר מעובד אחד בחנות הנוחות, כמו גם לסכום הכסף שנשדד".

גזר הדין התייחס גם לשיקולי השיקום של הנאשם: "מדובר בנאשם שקיבל אחריות מלאה על מעשיו, והלכה למעשה – 'ניקה שולחן'. להודאה שני היבטים – הן זה הקשור להפנמת הפסול במעשים, והן זה הקשור לחסכון בזמן ציבורי. על בסיס האמור, ראיתי בנתון זה ככזה הפועל לזכות הנאשם. אציין כי מדובר באדם בעל עבר פלילי מכביד במיוחד, אף שברור כי קיומו אינו מאפשר קבלת עמדה לפיה יש מקום לגזור את דינו בהתאם לרף התחתון, תוך חפיפה מלאה בין שני מתחמי הענישה שנקבעו".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות