עובדת הוט חגגה על כרטיסי האשראי של הלקוחות

ביהמ"ש השלום בב"ש גזר על העובדת חצי שנה של עבודות שירות וקנס של 5,000 שקלים לאחר שהורשעה בזיוף, הונאה ובגניבה של עשרות אלפי שקלים
מעיין לביא |

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר חצי שנת עבודות שירות וקנס בסך חמשת אלפים שקלים, על תושבת הדרום שהורשעה בשני כתבי אישום שצורפו בזיוף, שימוש במסמך מזויף, והונאה בכרטיס חיוב, זאת לאחר שבמסגרת עבודתה בהוט מובייל ערכה עסקאות עם כרטיסי האשראי של הלקוחות שלהם נחשפה. להגנתה טענה כי ביצעה את המעשים על רקע מצוקה כלכלית וכי "מרבית העסקאות היו עבור רכישת מזון לילדים".

נגד הנאשמת הוגשו שני כתבי אישום, בהן הודתה, בראשון פנתה הנאשמת לבנק מזרחי טפחות, סניף קרית גת, תוך שימוש במסמכים מזויפים והתחזות לאדם אחר, על מנת לפתוח חשבון בנק וליטול הלוואה בסך 30 אלף שקלים. עקב חשד הבנק, כי תעודת הזהות מזויפת, נקראה הנאשמת לשיחה אצל מנהלת שירות הלקוחות, וטענה, כי נראית שונה מתמונתה בתעודת הזהות לאחר ירידה משמעותית במשקל. הבנק לא קיבל את ההסבר, דחה את בקשת ההלוואה ופנה למשטרה.

בכתב האישום השני, עת עבדה הנאשמת בתפקיד מוקדנית בחברת "הוט מובייל", נחשפה לפרטי כרטיסי אשראי של לקוחות החברה. הנאשמת נטלה את פרטי כרטיס האשראי של 4 לקוחות, וערכה 33 עסקאות בכרטיסי חיוב בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

התביעה ציינה בטיעונים לעונש, כי בתקופה האחרונה, נחשפים לפרטי אשראי של לקוחותיהם, וקיים פיתוי לעשות בהם שימוש, על רקע מצב כלכלי, לכן, על בית המשפט להעביר מסר הרתעתי ברור, שהענישה לא תהיה קלה. עוד נטען, כי במקרה דנן אין מדובר במעשה בודד ואקראי, אלא שרשרת מעשים פסולים, תוך פגיעה ממשית בערכים המוגנים.

ההגנה מנגד, הפנתה לנסיבותיה האישיות של הנאשמת, אם לארבעה ילדים קטינים הסמוכים לשולחנה, מצויה בהליכי פשיטת רגל וטענה, כי הנאשמת לא הסתבכה מאז עם החוק ומנהלת חיים נורמטיביים. עוד ביקשה ההגנה לקחת בחשבון, כי לאחר תיקון כתבי האישום, המדובר בעבירות שכולן מסוג עוון וביקשה לראות בכל 33 העבירות של הונאה בכרטיס חיוב כאירוע אחד לצורך קביעת מתחם הענישה. בהקשר זה, טענה ההגנה, כי "העבירות בוצעו על רקע מצוקה כלכלית, ומרבית העסקאות הינן רכישת מזון לילדים".

השופט סולקין ציין בגזר הדין, כי הנאשמת הסלימה מעשיה מהונאה אחת של תאגיד בנקאי להונאת מספר מחזיקים בכרטיסי חיוב. "לנאשמת הרשעה פלילית משנת 2010, בעבירה של קבלת דבר מה במרמה. אמנם, המדובר בהרשעה מלפני כעשור, אך יש בה כדי להעיד על דפוסי מרמה מושרשים", כתב השופט בגזר הדין.

"לזכות הנאשמת", הוסיף השופט, "הודאתה באשמה והחרטה שהפגינה. עובדה משמעותית, שתילקח לזכותה של הנאשמת, היא העובדה, כי השיבה את הכספים שנטלה. בכך יש להעיד על נטילת אחריות במישור המעשה, ולא במילים בלבד. העבירות נעברו בשנת 2017, ומאז, אין אינדיקציה על הסתבכות נוספת עם החוק".

על פי גזר הדין, בית המשפט לקח בחשבון גם את מצבה האישי של הנאשמת, כאם יחידנית לארבעה ילדים, הסמוכים לשולחנה. "משורת הדין", נכתב, "ראוי היה להשית על הנאשמת עונשים על הצד הבינוני, של מתחמי הענישה. אך בנסיבותיו של מקרה זה, חרף עברה הפלילי של הנאשמת וחרף ההסלמה בפעילותה, תינתן הקלה לנאשמת ויושתו עונשים על הצד הנמוך של המתחמים שנקבעו, תוך חפיפה חלקית ביניהם".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות