לראשונה: ביקורת בעמותות לרווחת ניצולי השואה

מבצע מיוחד של רשות התאגידים יבדוק מעל 300 עמותות האמונות על רווחת שורדי השואה בכל רחבי הארץ. המבצע נועד להבטיח כי הכספים מנוצלים כראוי
נעמה כהן |
תרומה לשורד שואה, השנה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

76 שנה לאחר סיומה של מלחמת העולם השנייה, ערב יום השואה, ולצד הקשיים העולים ממשבר נגיף הקורונה, יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים, יצאה במבצע רוחבי מיוחד לבדיקה וביקורת של למעלה מ- 300 עמותות האמונות על רווחת ניצולי שואה, בכל רחבי הארץ. מבצע זה הינו כחלק מתפיסת פיקוח רוחבית, שהחלה ברשם העמותות בשנה וחצי האחרונות, המתמקדת בתחום מסוים ומערבת גורמי אכיפה רלוונטיים.

במסגרת ההכנות וההתכנות למבצע, מוציא רשם העמותות, בימים אלה ממש, פניות ללמעלה מ-300 עמותות, הרשומות כמי שעוסקות בטיפול בניצולי שואה, בבקשה לקבלת הבהרות, מידע ודיווחים בעניין פעילותן.

מדובר בפרויקט ייחודי מסוגו ביחידת רשם העמותות, שחלקו הראשון הושלם בימים האחרונים. המבצע, אומרים ברשם העמותות, נועד, בראש ובראשונה, "להבטיח כי כספי הציבור המועברים לעמותות ניצולי השואה, בין אם על ידי תמיכות ובין אם על ידי תרומות, מנוצלים בצורה ראויה ומגשימים את המטרה לשמם הם ניתנו. זאת לטובת שורדי השואה ובמסגרת מחויבותה של מדינת ישראל, על זרועותיה השונות, כלפיהם".

"פעילות הביקורת בכלל העמותות, בהתאם לסמכות הרשם הקבועה בדין, נועדה להבטיח הגשמת התכלית הציבורית בסיוע לניצולי שואה ובסיומה לשפר המענים לניצולי שואה", אומרת עו"ד קארן שוורץ, רשמת העמותות. "כמו גם מתן כלים למקבלי ההחלטות, בהתאם לממצאי הדוח שיפורסם לציבור. תפקידנו לוודא כי עמותות אלה, אשר שמו להן למטרה לסייע לאוכלוסיית ניצולי השואה, מתנהלות בצורה תקינה ומצדיקות את אמון הציבור. מבדיקתנו עלה, כי רשומות למעלה מ- 300 עמותות המעניקות סיוע לניצולי שואה, בין אם כמטרה חלקית של פעילות העמותה או כמטרה מלאה שלשמה הוקמה העמותה ואנו פועלים לבדיקת ההלימה בין מטרותיהן המוצהרות לבין הסיוע המוענק בפועל לניצולי השואה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות