כדי לשדוד את הרכב השליך ממנו אישה עם מוגבלות

גב'ריל אבו עגינה, 20, משגב שלום, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוד ונהיגה ללא רישיון. ההסדר עמו לא כולל את רכיב העונש
גילי סיוון-כהן |
"התנהלות פוגענית ובריונית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, הרשיע את ג'בריל אבו עגינה, בן 20, משגב שלום, במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של שוד ונהיגה ללא רישיון נהיגה. זאת לאחר שדחף מתוך רכב נוסע אשר גנב, אישה הסובלת ממוגבלות פיזית קשה.

על פי כתב האישום בו הורשע אבו עגינה, המתלוננים נסעו ברחוב האורגים בבאר שבע, כאשר האישה ישבה בכיסא הנוסע ליד הנהג. בסמוך לתחנת דלק ׳דור אלון׳, עצר הבעל את הרכב, בצד הדרך, על מנת להרים חפץ כלשהו שהיה בסמוך לכביש. המתלונן ירד מהרכב, בעוד הרכב נותר מונע ואשתו אשר סובלת ממוגבלות פיזית קשה בעקבות מצב רפואי, נותרה לשבת בכיסאה.

בשלב זה, הנאשם, אשר אין בידו רשיון נהיגה ומעולם לא היה לו רשיון כאמור, נכנס לרכב, לכיסא הנהג, והחל בנסיעה מהירה. המתלוננת, אשר נבהלה, החלה לצעוק על הנאשם שיעצור את הרכב, או מילים בדומה לכך, ואף פתחה את דלת הרכב. הנאשם בתגובה עצר את הרכב ודחף בידו את המתלוננת אל מחוצה לו. המתלוננת, אשר כאמור סובלת ממוגבלות פיזית ואינה מסוגלת לעמוד בכוחות עצמה, נפלה על הכביש, ואילו הנאשם המשיך בנסיעתו, כאשר בתוך הרכב היו שני מכשירים סלולריים השייכים למתלוננים. בהמשך, עובר אורח שעבר במקרה במקום סייע למתלוננים, והזמין משטרה למקום.

הפרקליטות הגיע בימים האחרונים להסדר טיעון לפיו בעניינו של אבו עגינה שהוא יודה בכתב האישום המתוקן ויורשע בו כאשר אין הסכמה בין הצדדים לעניין העונש וכל צד יטען לעונש באופן חופשי. עוד הוסכם בין הצדדים כי בעניינו של הנאשם יתקבל תסקיר של שירות המבחן לעניין העונש והתביעה לא מחויבת להמלצת שירות המבחן לרבות לבקשות דחייה אם תוגשנה.

השופט ליבדרו, הרשיע את הנאשם לאחר שהודה בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן בביצוע עבירות של שוד ונהיגה ללא רישיון נהיגה וביקש שיכינו עבורו את תסקירי נפגעי העבירה מטעם משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות