כמה בדיוק שווה האתר שלך?

העובדה הבאה עשויה להפתיע רבים: אתרי אינטרנט הם נכסי נדל"ן. ד"ר שני רופא מסבירה כיצד תוכלו להשתמש בו וגם איך ניתן להעריך את שוויו בעת הצורך
ד"ר שני רופא |
ד"ר שני רופא

העובדה הבאה עשויה להפתיע רבים: אתרי אינטרנט הם נכסי נדל"ן.

אתר, כשמו כן הוא, מקום, שמתרחשת בו פעילות עם ייעוד מסוים, בדיוק כמו בנכס בנוי.

אפשר לפרסם באתר אינטרנט, אפשר למכור בו מוצרים ושירותים, אפשר להשתמש במוניטין שלו למטרות שונות, אפשר לנצל את תנועת המבקרים בו לחשיפה ולשיווק של סחורות, רעיונות, מיזמים שונים ועוד. ברור אם כן שאפשר גם למכור אתר אינטרנט או להשכיר אותו, והוא עשוי להיות מקור להכנסות ולרווחים משמעותיים (בפועל או בפוטנציה).

ישנם אתרים שמייצרים הכנסות באופן ישיר, כמו אתרי סחר (איקומרס), או אתרי תוכן פופולריים שמוכרים לאחרים שטחי פרסום. ישנם גם אתרים שתורמים להכנסות באופן עקיף או מחזיקים בפוטנציאל כזה, כמו אתרי תדמית, כתובות דומיין מבוקשות מאוד או אתרים של עסקים מצליחים שעדיין לא מממשים את פוטנציאל המסחר שלהם באונליין.

בדיוק כמו נכס בנוי בעולם הפיסי, גם ערכו של אתר מושפע מהתנועה ומהיקף המבקרים בו. אולם, זהו לא המדד היחיד. כשם שנדל"ן פיסי נמכר לעתים "על הנייר", גם אתר אינטרנט עשוי להיות נכס בעל ערך עתידי. הקריטריונים להערכת שוויו של אתר אינטרנט הם רבים, וכמו נדל"ן פיסי, כדי להעריך את שווי הנכס נדרשת היכרות מעמיקה עם הענף.

בשלב זה חשוב לציין: בניגוד לנכס פיסי, קשה להעריך את ערכו של אתר אינטרנט רק על פי עסקאות אחרות בתחום. זאת מכיוון שבניגוד למבנה, אתר אינטרנט אינו מקורקע לאזור מסוים, וקשה להשוות אותו ל"שכנים". לאתר אינטרנט יש יכולת להיות בסביבות שונות ולפגוש קהלים שונים, בו זמנית. על כן, הערכת שווי של אתר אינטרנט מצריכה ידע מעמיק בעולם הדיגיטל, בדיני מחשבים ואינטרנט ובדיני מסחר וחברות.

ההכרה באתרי אינטרנט כנכסים, היא תפיסה מהפכנית בעולם המשפט, בעיקר בתחומים כמו איזון משאבים בין בני זוג בפרידה, פירוק חברות, מכירת עסק או מיזוגים ורכישות. המשותף להליכים אלה (ורבים נוספים) הוא הצורך בהערכת הנכס כדי לשאת ולתת ולהגיע להסכם המשקף גם את ערך הנכסים הדיגיטליים, באופן המקובל על הצדדים. השארת הנכסים הדיגיטליים מחוץ לגבולות הדיון, היא שגויה ואינה מתאימה למציאות של ימינו.

אז מה עושים כשיש צורך, או רצון, לקבל הערכת שווי מהימנה של אתר האינטרנט שלך?

הכירו את מנוע הערכות השווי לאתרי אינטרנט וכתובות דומיין. פשוט מזינים את הנתונים הנדרשים, שולחים ומקבלים הערכת שווי מקצועית בתוך 10 ימי עסקים.

ד"ר שני רופא ושות' – משרד עורכי דין
לטיגציה אזרחית ופלילית,
נייד: 052-3078833
טל: 03-9080934
פקס: 03-9080939
דוא"ל: shani@roffeh.com

לאתר של ד"ר שני רופא

_________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%a0%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%a4%d7%90/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות