מהו הערך של עו"ד מומחה?

שאלו אותי למה באמת צריך לשכור את שירותיו של עורך דין אם נפצעתי? אכן, תוכלו לעשות זאת לבד אבל קחו בחשבון שההליך מורכב ויש לא מעט סיכונים הכרוכים בכך. עו"ד ג'ני זיו במאמר מיוחד
עו"ד ג'ני זיו |
עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

אתמול מישהו שאל אותי למה באמת צריך לשכור את שירותיו של עורך דין אם נפצעתי? אני יכול לתבוע את ביטוח לאומי, את המעסיק או חברת הביטוח לבד ולקבל פיצוי. למה לי בכלל לשלם לעו"ד על משהו שאני יכול לעשות לבד.

אני יודעת מה אתם חושבים, הוא בטח לא העיפרון הכי מחודד בקלמר, אז זהו שלא, הוא בנאדם סופר חכם ומצליח שאני מכירה דרך חברים משותפים. ואז קלטתי שיש אנשים שבאמת חושבים ככה, ולא רק זה, הם באמת מבצעים את כל תהליך התביעה לבדם. החלטתי לשתף אתכם קצת מאחורי הקלעים מעולמו של עורך דין העוסק בפגיעות גוף על מנת שתבינו מהו הערך של עו"ד מומחה בתחום. בכל זאת למדנו כמה שנים, מבחני לשכה, סטאז' וצברנו ניסיון בין כותלי בית המשפט, אז הנה מתחילים:

1.

חברות הביטוח מכירות את אותם האנשים שמנסים לעשות זאת לבד. הן יתישו אותם בהמצאת מסמכים ויבקשו מהם עוד ועוד מסמכים עד לשביעות רצונם. בנוסף, יכולים לטעון כי המסמכים לא הגיעו לידם ויש לשלוח שוב ושוב, הבנתם את הרעיון. מלחמת התשה.

2.

במידה ויש לכם קייס, חברת הביטוח דווקא תמהר לסגור אתכם בפשרה ולרוב הסכום יהיה נמוך משמעותית ממה שתוכלו לקבל. חברת הביטוח למודת ניסיון ולרשותה צי של עורכי דין ורופאים המייעצים להם. לא מעט האנשים שיתפתו, ילכו על העסקה ויחשבו ש"הרוויחו".

300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

3.

אתם לא יודעים את כל מה שמגיע לכם! האם אתם זכאים לקצבה חודשית, מענק כספי, מתי נדרשים לוועדה רפואית, איך מגישים ערעור על החלטת הוועדה וזה רק על קצה המזלג. זהו תהליך בו יש צורך להגיב נכון ותוך כדי תנועה. מספיק ולו הטעות הקטנה ביותר על מנת לדחות את התביעה.

4.

האם ניתן לתבוע יותר מגוף אחד? כמובן שכל מקרה לגופו, אך ברמת העקרון בטח! ניתן לתבוע את ביטוח לאומי, את המעסיק (במידה וזו תאונת עבודה), את הרשות המקומית/עירונית במידה והייתה רשלנות, את ביטוח "תאונות אישיות" והרשימה עוד ארוכה.

5.

לעתים ניתן לשלב במקרה אחד תביעות שונות. למה הכוונה אתם שואלים, ניקח מקרה של תאונת דרכים בה היו נפגעי גוף, כמובן שיש לבצע הליך של תביעה בנוגע לפציעה, אך מה קורה עם הרכב ההרוס, יש לבצע תביעה נפרדת על מנת לקבל פיצוי בגין הרס של רכוש.

חוזה מסמך עורך דין הסכם
אילוסטרציה envato

6.

נפצעתי פעם בתאונה ולמרבה הצער נפגעתי שוב באותו המקום. איך נוהגים? האם אני יכול לתבוע שוב ולקבל פיצוי למרות שכבר קיבלתי. אז שוב, כל מקרה לגופו, במידה וישנה החמרה בהחלט ניתן לבצע תביעה בשנית.

7.

את מי נכון לתבוע קודם, את ביטוח לאומי, המעסיק, חברת הביטוח, את כולם? לפעמים תובעים לא מבינים שאין הזדמנות שנייה. בהנחה ותבעת גוף אחד, לא בהכרח שתוכל לתבוע גוף אחר לאחר מכן, יותר מכך, לפעמים יכולת לקבל פיצוי גבוה יותר במידה והיית תובע גוף כזה ולא אחר.

8.

ולסיום, הקשרים, כן כן, אין כמו קשרים שנצברים מוותק וניסיון של שנים. עורך דין טוב מכיר את אנשי המקצוע הטובים ביותר אשר יכולים לתרום לתביעה. לדוג', אדם שנפצע וזקוק לחוות דעת רפואית של רופא אורתופד בעל ניסיון אשר מספק חוות דעת לבתי המשפט. נסו לדמות זאת לחופשה בחו"ל, האם אתם רוצים לסגור את הטיסות, מלון, העברות לבד או שאתם מעדיפים מקום אחד שיספק לכם את כל החבילה.

אז במידה ואתם כבר מחליטים לעשות זאת בעצמכם, קחו בחשבון שההליך הוא מורכב. כמובן שניתן לעשות זאת לבד אך לפחות תדעו את הסיכונים הכרוכים בכך.

אם נפגעתם ואתם כן חושבים שאתם זקוקים לייעוץ וטיפול משפטי אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי דין ג'ני זיו לבדיקת זכאותכם והאופציות העומדות בפניכם.

אין לראות באמור לעיל משום עצה ו/או המלצה או להחליף ייעוץ משפטי המותאם למקרה ולאדם באופן אישי.

לאתר עו"ד ג'ני זיו

_________________________________________________________

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות