שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן 8 ביצהר – הורשעה בדין משמעתי

מח"ש העמיד לדין משמעתי את השוטרת ולאחר שהודתה בעובדות המקרה הורשעה וננזפה בחומרה. במקביל מתנהל הליך אזרחי לאחר שהוריו של הילד הגישו נגד המשטרה תביעת פיצויים
מעיין לביא |
התנחלות. צילום: סראיה דיאמנט, פלאש 90

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן 8 ביצהר לפני כשנה הורשעה בדין משמעתי ו"ננזפה בחומרה". בתחילה הכחישה השוטרת את הסטירה למרות תיעוד ועדויותיהם של חבריה ומפקדיה, אולם בחקירת מח"ש החליטו להעמידה לדין משמעתי, שם הודתה בעובדות ובאשמה.

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן שמונה בגבעת 'קומי אורי' ביצהר לפני כשנה הורשעה בדין משמעתי וננזפה בחומרה, כך עולה מכתב הגנה שהגישה המשטרה לתביעת פיצויים שהגישו הורי הילד באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. עוד עלה מכתב ההגנה, כי בתחילה הכחישה השוטרת את הסטירה בחקירת מח"ש, בסתירה לתיעוד ולהודאות חברתה לצוות ומפקדיה.

האירוע אירע לפני כשנה, בזמן שהצבא הכריז על גבעת 'קומי אורי' כשטח צבאי סגור. בעקבות ההכרזה הפכו חיי תושבי המקום לקשים, עד היום נדרשים התושבים להציג תעודת זהות בכל כניסה ויציאה מהגבעה, ושכנים, קרובי משפחה ובייביסיטר אינם מורשים לעבור.

בסרטון שתיעד את האירוע נראים מספר ילדים מסביב לשתי שוטרות כשהם צועקים לעברן, כשלפתע אחת מהן קמה, תופסת את אחד הילדים וסוטרת לו בפניו "בטח אתה תגיד ככה". בעקבות המקרה הגישו הורי הילד תביעת פיצויים.

לפי כתב ההגנה שהגישה המשטרה, השוטרת שסטרה לילד נחקרה כבר למחרת היום על ידי חוקרת מח"ש. בחקירתה הכחישה השוטרת כי סטרה לילד ואמרה: "וגם לא הבאתי לו כאפה". החוקרת ניסתה לעמת אותה עם הסרטון שהתפרסם "את מתועדת בסרטון נותנת לילד, לקטין סטירה לפניו, כאפה לפניו בלי קשר לזווית או לא לזווית", והשוטרת שבה ומכחישה מספר פעמים "זה לא היה כאפה".

למרות הכחשותיה, מפקידה של השוטרת וכן חברתה למשמרת הודו כי השוטרת סטרה לילד. חברתה למשמרת אמרה בחקירת מח"ש "ישבנו באוהל.. ש' יצאה ותפסה את הילד ונתנה לו כאפה, הוא אמר לה משהו אבל אני לא זוכרת.. ובגלל זה היא יצאה אליו".

בתום החקירה החליטו במח"ש להעמיד את השוטרת לדין משמעתי. השוטרת נשפטה על ידי מפקד גדוד אלון, והודתה בעובדות ובאשמה. היא הורשעה בשימוש בכוח כלפי אדם במסגרת מילוי תפקיד, וננזפה בחומרה.

"תכלית התביעה לייצר הרתעה מסוימת מפני פגיעה של שוטרי מג"ב במתיישבים, מבוגרים וילדים", אמר עו"ד מנשה יאדו, "התמונה חייבת להתהפך, שוטרי מג"ב צריכה שתהיה להם רתיעה פנימית מלפגוע במתיישבים שעליהם הם צריכים להגן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות