אושר בוועדת השרים לחקיקה: החמרת ענישה למטפלות מתעללות

הוועדה אישרה אמש (יום א') את החוק שקובע כי מטפלות שיורשעו בהתעללות בפעוטות ירצו עונש של 4 שנות מאסר. יו"ר הוועדה, גנץ: "מי שמעז להרים יד על פעוט חסר ישע הוא עבריין מהסוג הרע ביותר ומקומו מאחורי סורג ובריח"
אייל חן |
אילוסטרציה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (אמש) את החמרת הענישה למטפלות שיורשעו בהתעללות בפעוטות. בנוסף אושר גם חוק מענק קצבאות הנכים וחוק ההקלה ברגולציה על מפעילי תקשורת, חוק "קרן העושר" ותיקון פקודת בתי הסוהר.

על פי הצעת חוק החמרת ענישה למטפלות מתעללות בפעוטות וחסרי ישע, העונש המקסימלי על עבירות מסוג זה יעלה ל-4 שנות מאסר וביחס לחבלה חמורה ייקבע עונש מזערי של מאסר בפועל. כמו כן, עברו תיקון פקודת בני הסוהר, חוק התקשורת ותיקון חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע – "חוק קרן העושר". חוק המענק למקבלי קצבאות נכות שעבר בוועדה צפוי לעלות בישיבת הממשלה היום.

"מי שמעז להרים יד על פעוט חסר ישע, הוא עבריין מהסוג הרע ביותר ומקומו מאחורי סורג ובריח", אמר שר הביטחון לאחר אישור החוק. "הרתעה היא כלי משמעותי בארגז הכלים במאבק נגד אלימות כלפי חסרי ישע, וחלק משמעותי בעיצוב הנורמות שלנו כחברה מול מפלצות אדם שפוגעות ביקר לנו מכל".

"לייצר הרתעה", בני גנץ. צילום: פלאש 90

גנץ הוסיף: "לא יתכן שבמדינת ישראל ילדים יעברו התעללויות ואנחנו כמדינה לא נגן עליהם ונייצר הרתעה. אף ילד לא יופקר וגל עבריין ועבריינית שיעזו לנהוג באלימות – ייענשו בחומרה״.

עוד הוסיף בסיום: ״קשה להסביר מדוע שרי בליכוד עיכבו במשך שבועות העברת חוקים כה חשובים, אך מחובתי המוסרית והאחראית לסייע ולהשוות את זכותם של כל הקבוצות בחברה. אנחנו לא מהבורחים מאחריות – להיפך״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות