עורך הדין העלים הכנסות משכירות – איזה עונש קיבל?

ביהמ"ש השלום בת"א גזר שנת מאסר בפועל וכן קנס של 70 אלף שקלים על עו"ד שמואל אריאלי שהורשע בעבירות מס: "מדובר בהשמטת הכנסות על רקע תכנית עבריינית מתמשכת"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב שאול אבינור גזר על עו"ד שמואל אריאלי שנת מאסר בפועל וקנס של 70 אלף שקלים בגין העלמת הכנסות משכירות בהיקף של כ-1.7 מיליון שקלים, הגשת הצהרת הון כוזבת ועבירות מע"מ בגובה מאות אלפי שקלים בגין דרישת החזרי פחת ומס תשומות על דירת מגורים שהוצגה בכזב כנכס עסקי. על חברת ארש"ח נכסים אשר בבעלותו של עו"ד אריאלי הוטל קנס סימלי.

בהכרעת הדין הורשעו עו"ד שמואל אריאלי וחברת ארש"ח נכסים אשר בבעלותו בעבירות השמטת הכנסות משכירות ובעבירות על חוק מע"מ ונקבע כי במשך כעשור פעל עו"ד אריאלי בתחכום ובמרמה על מנת להסוות את היותו בעלים ומשכיר שמונה נכסים שונים. זאת, כדי שיוכל להעלים מהרשויות את ההכנסות משכר דירה, וכן כדי לדרוש בכזב החזרי תשומות ופחת בגובה מאות אלפי שקלים על דירת מגוריו שהוצגה בכזב לרשויות כנכס עסקי.

השופט אבינור, קבע בהכרעת הדין, כי עו”ד אריאלי, עשה שימוש יצירתי במיוחד בידע המשפטי הרב שברשותו, בין השאר, בכך שערך יפוי כוח אבסורדי מבתו לדירה שבבעלותו (בבית צורי), ובכך שיצר נאמנות חסרת פשר, שאינה כדין, בקשר לדירת מגוריו בשניצר. בשני המקרים, כך קבע בית המשפט, “מדובר בשימוש פסול באמצעים משפטיים, המוכיח כשלעצמו כוונת מרמה ולפיכך מצטבר ליתר הראיות המוכיחות כוונה זו. עוד הוסיף בית המשפט כי הנאשם גם עשה שימוש פסול בשירותיו של רו”ח שייצג אותו כאשר שלח לו מכתב מטעה ביחס לדירת מגוריו המציג אותה בכזב כנכס עסקי שרכשה החברה”, דברי השופט אבינור.

בגזר הדין קבע בית המשפט כי מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מס כוללת הטלת עונשי מאסר בפועל ממשיים, לנשיאה מאחורי סורג ובריח, ובפרט כאשר מדובר בעבירות שביצוען כרוך במעשי מרמה מובהקים ומבוצעות על ידי עורך דין תוך שימוש בידע משפטי ומסמכים כוזבים, כבעניין זה.

בית המשפט הדגיש כי נסיבות ביצוע העבירות כפי שהתבררו במסגרת שמיעת הראיות לא מאפשרות להסתפק בענישה מקלה או בהליכי כופר בלבד "שכן מדובר בהשמטת הכנסות על רקע תכנית עבריינית מתמשכת, כאשר לצורך ההשמטה הצטברו מעשי מרמה רבים ונסיבות חומרה משמעותיות", לשון גזר הדין.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות