חשד: גנבו סוסים והתעללו בהם

בלשי משמר הגבול עצרו שני חשודים בגניבת 4 סוסים מהיישובים פרוד ושפר. הסוסים אותרו קשורים זה לזה, כשפיהם חסום, לאחר שעל פי החשד עברו התעללות
דניאל בן חמו |
הסוסים שנגנבו ואותרו. צילום: משטרת ישראל

בלשי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו שני חשודים, תושבי הצפון, שעל פי החשד גנבו ארבעה סוסים מהיישובים פרוד ושפר והתעללו בהם באכזריות. השנים נכלאו להמשך חקירה, הסוסים אותרו כשהם קשורים ופיהם חסום והושבו לבעליהם.

פעילות חקירתית שהתנהלה ביחידה המרכזית של מג"ב בצפון, בשילוב מרכז הבינה הארצי של מג"ב, הובילה לפעילות שנערכה עם קבלת דיווח בדבר סוסים שנגנבו באזור הגליל העליון. הבלשים נערכו בשני מוקדים שונים באזור צומת שזור לתפיסת החשודים. במוקד הראשון זיהו הכוחות חשוד בגניבת הסוסים שהולך רגלית בשטחים הפתוחים.

בסריקות שביצעו בלשי מג"ב במקום אותרו שני סוסים קשורים לעץ. השוטרים הבחינו כי גם פיהם של הסוסים נחשם בחבל וכי הם נקשרו זה לזה. במוקד נוסף נעצר החשוד השני כשהוא בנסיעה ומוביל ברכבו נגרר ובתוכו 2 סוסים גנובים. גם הסוסים ההם נגנבו באכזריות תוך קשירה של הפה שלהם והובלה בתנאים לא הולמים.

שני החשודים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם תושבי נהריה ומושב חזון, הועברו לחקירה במשמר הגבול. והסוסים הועברו לבעליהם.

בימים האחרונים הגיעה לסיומה פרשת ההתעללות בכלב בבת ים, שהחלה באוקטובר האחרון. אז תיעד את עצמו ברשת תושב העיר, אלן מוריסון, כשהוא מתעלל בכלבו. בעקבות התיעוד ברשת הגיעו לביתו המוני אזרחים זועמים בהובלת כוכב הרשת מישל טרוני.

לאחר שהורשע מוריסון, גזר עליו כעת שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, חודשיים עבודות שירות. כמו כן בית המשפט הורה לו לשלם 4,000 שקלים פיצוי לחברתו וכן הוציא נגדו צו האוסר עליו להחזיק בעל חיים במשך שנתיים.

"בשנים האחרונות גוברת הרגישות לצרכיהם של בעלי החיים", כתב השופט בגזר הדין, "ולהבנה כי אוכלוסיית בעלי החיים – כאמור, במיוחד בעלי החיים המבויתים – היא אוכלוסייה חסרת ישע, הטעונה עקב כך הגנה במסגרת החוק. יתר על כן, הגישה המשפטית המסורתית שראתה בבעלי חיים לא יותר מחפץ, העשוי להיות קניינו של אדם, ועל חסר זכויות משפטיות כלשהן, הולכת ומשתנה בשנים האחרונות. בעוד שלפי גישה מסורתית זו ההגנה על בעלי החיים נגזרת אך ורק מהאיסורים המשפטיים המוטלים על בני האדם, בשנים האחרונות מסתמנת נטייה להכרה בכך שלבעלי חיים זכויות משפטיות עצמאיות, כמובן בהיקף מוגבל בלבד, גישה אשר תביא להגנה משמעותית יותר מפני הפגיעה בהם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות