שוב: יאיר נתניהו חויב פיצוי משום שלא הגיש כתב הגנה

בנו של רה"מ חויב בפיצוי של כ-33 אלף שקל לדנה כשדי לאחר שלא הגיב לתביעה בה טענה נכי רמז לקשר אינטימי בינה לבין גנץ. בעבר חויב בפיצוי לעורך וואלה לשעבר, אך פס"ד בוטל וההליך עודנו מתנהל
מעיין לביא |
יאיר נתניהו

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, רונן פלג, הורה לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לשלם פיצוי של חצי מיליון שקלים לדנה כשדי שתבעה אותו בטענה כי פרסם עליה לשון הרע כשטען כי ניהלה רומן עם שר הביטחון בני גנץ. פסק הדין ניתן בהיעדר הגנה לאחר שכשדי הוכיחה כי התביעה נשלחה לכתובתו של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים.

זו הפעם השנייה שנתניהו הבן מחויב בפיצוי בשל היעדר כתב הגנה. בפעם הקודמת, בדיוק לפני שנה, קבע ביהמ"ש כי יפצה את עורך אתר וואלה! לשעבר אבי אלקלעי שתבע אותו דיבה בעקבות פוסט מכפיש שפרסם עליו. בהמשך בוטל פסק הדין ונתניהו הגיש את כתב ההגנה. בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון בביהמ"ש בתביעה זו.

דנה כשדי, תושבת תל מונד הגישה בחודש אוגוסט האחרון, את התביעה נגד יאיר נתניהו, לאחר שתמונתה נחשפה על ידי נתניהו תוך רמיזה על קשר רומנטי עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ. בתביעה, שצורפו אליה תגובות מהרשת נכתב: "כבודה נרמס בראש חוצות ובכיכר העיר". כשדי טענה בתביעתה כי נתניהו הבן גרם לה לעבור "הטרדה מינית קבוצתית ופומבית".

כשדי, ציינה, כי הינה פעילה למען בעלי חיים מזה כשמונה שנים. בתקופת מערכות הבחירות לכנסת ה-22 ולכנסת ה-23, התנדבה לסייע למפלגת ׳כחול לבן', בראשות גנץ, וזאת, בין היתר, במסגרת מטה ׳כחול לבן ירוק׳, שהקימה מפלגת כחול לבן, העוסק בהגנת החי והסביבה, בראשותו עמדה ח״כ מיקי חיימוביץ.

כשדי מציינת גם, כי במהלך שירותה הצבאי, פגשה במפגש אקראי את גנץ, בהיותו מפקד זרוע היבשה, בעת ששירתה בוועדת החקירה לבדיקת תפקוד המטה הכללי במהלך מלחמת לבנון השנייה, בראשות רא״ל (מיל׳) דן שומרון ז״ל ובמהלך שנת הבחירות 2019-2020, פרסמה דברי שבח ברשתות החברתיות על מנת להביע תמיכתה במועמד לראשות המפלגה מטעם מפלגת ׳כחול לבן׳.

דנה כשדי עם בני גנץ. התמונה שגרמה ליאיר נתניהו להסב את תשומת לב עוקביו אליה

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא, נטען כי מערכת הבחירות לכנסת ה-23, חצתה גבולות אדומים והגיעה לתחתית שפל המדרגה. כאשר נתניהו הבן, על מנת לסייע לאביו, ראש הממשלה, ובמטרה להכפיש את יריבו הפוליטי, בני גנץ, פתח בסדרת פרסומים ברשת החברתית ׳טוויטר׳, מהם עולה, כי גנץ מעורב בפרשיות מין רבות ולו ׳מאהבות סודיות׳, וכי התובעת, בחורה צעירה, שגנץ יכול היה להיות אביה, היא אחת מ'מאהבותיו'.

בתביעה צוין, כי כשדי, התובעת, נבחרה ע״י יאיר נתניהו במקרה. "יכולה הייתה זו להיות באותה מידה כל אישה אחרת, באשר הנתבע סבור שאין דין ואין דיין, ששמו הטוב של אדם וכבודו הוא הפקר, וכי חסותו של ראש הממשלה, או של עוקביו, תגן עליו מפני כל צרה שתתרגש עליו", נכתב בתביעה שהוסיפו: "פרסומים אלה של הנתבע, אשר כללו גם תמונות של התובעת, הביאו לשלל תגובות מכפישות מהסוג המביש ביותר, תוך שהן הופכות את התובעת ל׳מוניקה לוינסקי׳ הישראלית, כך ממש".

לפני כשנה, לקראת הבחירות הקודמות לכנסת, השתתפה כשדי במפגש עם חברי-כנסת מרשימת כחול-לבן, ובהם בני גנץ. תצלום מהמפגש פורסם בחשבון הפייסבוק שלה. ב-23.2 פרסם נתניהו הבן בטוויטר תצלום מתוך חשבון הפייסבוק של כשדי, בתוספת ההערה "מישהו יודע מי זאת?".

נתניהו הבן גם במקרה הזה, כמו במקרה של עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, לא הגיש כתב הגנה וכאשר חלף הזמן בא כוחה של כשדי פנה לבית המשפט וביקש פסק דין בהיעדר הגנה. השופט פלג לאחר שהועבר לו אישור ההמצאה כדין ליאיר נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, הוא חויב לשלם את מלוא סכום התביעה בסך חצי מיליון שקלים, ובנוסף ישלם לה 6,250 שקלים בגין הוצאות משפט ועוד שכר טרחת עו"ד בגובה 27 אלף שקלים.

ההנחה היא כי פסק דין זה צפוי להתבטל, כפי שקרה בתביעה שהוגשה על ידי אלקלעי, לאחר שנתניהו הבן יגיש את כתב ההגנה. ביום רביעי הבא יתקיים קדם משפט בתביעת לשון הרע, אשר הגיש נגדו אלקלעי.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רונן פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות