המשטרה לקחה קלטות שתיעדו רצח; העדים אוימו

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בנצרת נגד 3, הנאשמים כי סחטו באיומים על בני משפחה שמצלמות ביתם תיעדו את אירוע הרצח של מרואן ואכד מריינה
דניאל בן חמו |
זירת רצח בכפר ריינה, דצמבר 2020. צילום ארכיון: משטרת ישראל

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד שלושה נאשמים בגין סחיטה באיומים, עבירות בנשק ועבירות נוספות. המדובר בפרשיה שתחילתה במסכת מתמשכת של סחיטה באיומים של בני משפחה שכל חטאם הסתכם בכך שהמשטרה תפסה את מכשיר ה-D.V.R של מצלמות ביתם אשר תיעדו את בנו של הנאשם, מרואן ואכד, בן 53 מריינה לאחר שרצח את תאופיק זהר בחודש מאי 2019 ושימשו כראיה במשפט.

על פי כתב האישום, מאז חודש מאי ועד לחודש ינואר השנה עמדו בני המשפחה בפני סחיטה מצד ואכד שאיים כי ירצח אותם ויפגע בהם, אם לא יעבירו לו סכום של 500 אלף שקלים, בין היתר לצורך מימון הגנתו המשפטית של בנו. בשל איומיו העבירו לידיו המתלוננים סכום של רבע מיליון שקלים. כמו-כן, נטען באישום, איומיו הובילו לכך שהמתלונן ברח פעמיים מביתו למספר שבועות, עד יחלוף זעם.

גם לאחר שקיבל לידיו סכום זה, לא חדל הנאשם מלסחוט את בני המשפחה ודרש עוד 50 אלף שקלים נוספים. בטרם הועבר אליו סכום זה, פנה ואכד לנאשם נוסף בתיק וביקש ממנו, תמורת תשלום, כי ירה במתלונן על רקע הדברים. לפני כחודש רכש אנאס ג'בראין עבור חליל אגאבריה אקדח מסוג "וולטר" וזאת תמורת סכום של כ-19 אלף שקלים, ושבוע לאחר מכן יצא אגבריה לביצוע הפגיעה.

הוא יצא, כך מתואר בכתב האישום, עם אדם נוסף לעקוב אחר רכבו של בן המשפחה וכשזה עצר בצד הדרך, נצמדו לרכבו עם רכבם כשהנוסע שליד הנהג הוציא אקדח מחוץ לחלון ולחץ על ההדק תוך שהוא מכוון את האקדח לעבר גופו של עובדו של בן המשפחה, אותו חשב בטעות לבן המשפחה. למרבה המזל, עקב תקלה באקדח לא הצליח הנוסע לירות ולאחר מספר ניסיונות לתפעל את התקלה, הם ברחו מהמקום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות