הלקוחה לא שילמה כסף, אך השמיצה; מכון הכושר תבע

בתביעה שהגישה בעלת המכון לביהמ"ש השלום בטבריה, היא טוענת שמנויה במקום השמיצה אותה בקבוצת וואטסאפ: "איימה שתטיל עליי כישוף"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

תקופת הקורונה הוציאה את הרע מהאנשים? לבית משפט השלום בטבריה, הוגשה תביעת לשון הרע נגד מנוייה במכון ספורט על סך מאה אלף שקלים. את התביעה הגישה בעלת המכון שהמנויה השמיצה אותה בקבוצת הווטסאפ של המנויים וכאשר אמרה לה שהיא תגיש נגדה תביעה המנוייה איימה ש"תטיל עליה כישוף".

על פי התביעה, בחודש יולי האחרון רכשה הנתבעת מנוי במכון הספורט של התובעת לשלושה חודשים תמורת סך של 750 שקלים ואף צורפה ע״י התובעת לקבוצת הווטסאפ של הסטודיו כשאר המנויים. בשל תקופת הקורונה משרד הבריאות הורה לתובעת לסגור את העסק, וזאת בחופף לתחילת המנוי של הנתבעת, סטודיו התובעת הושבת לימים דבר שלא מצא חן בעיני הנתבעת, אשר היא בחרה לכתוב ולהתכתב עם התובעת בקבוצת הוואטסאפ בפני כול המנויים בזו הלשון: "במצער ישנה אחת, המאמנת ספורט נוכלת את האנשים שמאמנת, אומרת להן בואו קחו את הכסף שבגינו לא התאמנו אף יום ובסוף אומרת להם, אני יצאתי, לא בעסק, לאחר שמבקשת להגיע בשעה עשר תגיעי קחי כספך, רוצה לעבוד על האנשים בעיניים אך בושה וכלימה עליך" (הטעויות במקור, ר"ל).

התובעת ציינה כי למרות ההודעה היא גילתה אורח רוח ואיפוק רב ולמעשה לא הגיבה להשמצות, לגידופים, ולהגדרתה כשקרנית, נוכלת בלשון המעטה, אשר הופצו ברבים ולמרבה הצער הנתבעת לא פרשה נכון את האיפוק ואורח הרוח שהפגינה כלפיה התובעת. על כן, נתנה עוד ועוד “דרור ללשונה” בכך, שכתבה ברבים באותה קבוצה.

בין היתר נכתבו על התובעת הביטויים המבזים הבאים: "אימון אחד רק הייתי אצלך וכול פעם היית משנה, אך כנראה את מסוג האנשים שאוהבת כסף ולוקחת אותו בדרך ח׳אוה ונוכלות". הביטויים שפורטו לעיל אלה ביטויים אשר רשמה הנתבעת בקבוצת הוואטסאפ שפורסמו ברבים, אלא שמעבר לכך, כך מפורט בתביעה, היא גם כינתה את התובעת ברבים בשמות גנאי כגון "מנוולת“, “חסרת שכל” ועוד.

"לא רק זו בלבד הנתבעת ובמקום להתנצל ולנסות לתקן את הנזק האדיר שכבר נגרם לשמה הטוב של התובעת, ניסתה להלך אימים על התובעת באמצעות איומים על הטלת כישופים ואיחולים למחלות אותם צפויה התובעת לקבל אם תעז להגיש כנגדה תביעה, עת שפנתה אליה לחדול ממעשיה", נכתב בתביעה.

עוד נכתב: "למרות ניסיונותיה ומאמציה הרבים של התובעת להגיע לפתרון עם הנתבעת, הנתבעת לא חדלה ממעשיה ואף ממשיכה עד היום במעלליה בכך, שהיא עוד פוגעת בשמה הטוב של התובעת מגדפת ומדברת בצורה לא הולמת בפני כולי עלמא".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות