לראשונה: אישום פלילי נגד חולה קורונה על הפצת המחלה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יוחאי חדד, בן 24, על כך שלמרות היותו חולה קורונה מאומת השתתף במסיבת טבע בדרום הארץ. העונש המירבי על ביצוע העבירה הוא 7 שנות מאסר
נעמה כהן |
בדיקות קורונה, ארכיון. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לבית המשפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד יוחאי חדד, בן 24 ממושב ברכיה, בעבירה של הפצת מחלה, לפי סעיף 218 לחוק העונשין. חדד, למרות היותו חולה קורונה מאומת, הוא השתתף במסיבה. מדובר בכתב אישום ראשון בארץ אשר מהווה תקדים.

על פי כתב האישום, חדד, ממושב ברכיה שבלכיש, היה חולה קורונה מאומת, אשר הפר את הבידוד בניגוד להוראות הרופא, השתתף במסיבה עם אנשים אחרים, אשר תועדו בקרבתו וללא מסיכות על פניהם. ב-25 בספטמבר, הודיע לחדד הרופא שלו כי הוא חולה קורונה.

על פי האישום, מספר ימים לאחר מכן פנה הנאשם לרופאה שלו, ד"ר דינה סנטר, וביקש לצאת מהבידוד. הרופאה הודיעה לו כי מוקדם לצאת מהבידוד. למרות זאת, באותו יום יצא הנאשם מביתו בשעת לילה מאוחרת למושב הודיה, להשתתף במסיבת טבע, בה נטלו חלק למעלה מ-20 איש, שחלקם הגדול לא עטה מסיכה.

"הנאשם, נכתב באישום, "השתתף במסיבה למרות שידע כי הוא חולה קורונה ועלול להדביק אחרים ולסכן את חייהם, ובכך הוא מואשם כי עשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנות נפשות".

כתב האישום מהווה תקדים בישראל, וזו הפעם הראשונה שבה נאשם אדם על הפצת מחלת הקורונה. העונש המרבי על ביצוע העבירה הוא 7 שנות מאסר.

המקרה התגלה ביום חמישי האחרון, לאחר שהנאשם הגיע למחסום משטרתי, תוך כדי שהוא מפר שוב בידוד. חדד טען כי יש לו אישור רפואי שסיים את תקופת הבידוד, וכי אינו חולה בקורונה. מבירור של השוטרים עלה כי לא היה בידיו כל אישור רפואי מתאים. יצוין כי הנאשם תועד במסיבה יחד עם אחרים, שלא עטו מסכות. הוא נעצר, ומעצרו הוארך עד היום, וכן הוא נקנס ב-5,000 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות