חשד: בן 30 פגע מינית בקטינים ברחבי הרשת

חקירה סמויה שהחלה בעקבות תלונות שהתקבלו על גבר שהתחזה ברשת לנערה בת 16 ושידל בני נוער לשלוח לו תמונות אינטימיות, הפכה גלויה עם מעצרו של החשוד
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

בשבועות האחרונים התנהלה במשטרה פעילות סמויה, בעקבות תלונות שהתקבלו במוקד 105 אודות חשבונות אינסטגרם noar.mitbger.il ,noar_mitbager.il ("נוער מתבגר") שלפי החשד שימשו גבר כבן-30 שביקש ליצור קשר מיני עם בני נוער. החשוד, תושב מרכז הארץ, נעצר הבוקר (יום ב') והוא יובא לדיון בעניינו בבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. במשטרה קוראים למי שנתקל בפרופילים הללו ליצור עמה קשר בהקדם.

על פי החשד במשטרה, החשוד, כאמור גבר בשנות ה-30 לחייו, הזדהה בחשבונות האינסטגרם שפתח כנערה בת 16 הפונה לבני נוער, במטרה כביכול לתת שירותי הנחייה וייעוץ בתחום ההיכרויות, מיניות וגיל ההתבגרות.

במשך תקופה ארוכה ניהל החשוד בנוסף, חשבונות אינסטגרם פיקטיביים בהם פיתה ושידל לכאורה, קטינים בגילאי 11-17 לשלוח אליו ולפרסם תמונות אינטימיות תוך שיח מיני בוטה, כאשר הוא מתחזה לנער או נערה בשמות: Nevolevi1, ori12peleg, peretzamit1 peretzamit42.

הבוקר עם המעבר מהמישור הסמוי לגלוי, בוצעו פעולות חקירה ושימוש באמצעים טכנולוגים אשר הובילו למעצר חשוד בשנות ה-30 לחייו תושב מרכז הארץ, בגין קבלת דבר במרמה, מעשה מגונה בקטין, הטרדה מינית, מעשה סדום ומידע כוזב לפי חוק המחשבים.

במשטרה פונים לכל מי שקיבל הודעה מאותם פרופילים באינסטגרם ליצור קשר עם מוקד 105 בהקדם. במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מזהירים, כי "יכולת ההתחזות ברשת ויצירת קשר ישיר עם קטינים על ידי זרים שמעוניינים לפגוע בהם ולנצלם היא תופעה מסוכנת בעלת השלכות קשות".

"אנו קוראים לילדים ולבני הנוער לגלות משנה זהירות בעת הגלישה ברשת", כך מוסיפים במטה, "אל תעבירו פרטים אישיים ברשת ואל תמסרו לאף אחד את הסיסמה לפרופיל האישי שלכם. לעולם אל תפגשו עם מישהו שהכרתם ברשת, ללא אישור ההורים. אם אתם מרגישים לא בטוחים ברשת או מתבקשים לעשות מעשים שגורמים לכם אי נוחות, שתפו באופן מיידי את ההורים או מבוגר אחראי שאתם סומכים עליו. השיחה שאתם מנהלים ברשת גורמת לכם למבוכה? מבקשים מכם להצטלם באופן חושפני או לשלוח תמונות עירום? במקרים כאלה דאגו לצילום מסך של השיחה, נתקו מיידית את הקשר ודווחו להורים – צילום המסך מסייע לנו לאתר את הפוגע".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות