עבודות שירות לגבר שהיכה את פרודתו

ביהמ"ש גזר את העונש הקל על נאשם שהורשע על פי הודאתו בכך שהיכה את גרושתו עד שאיבדה את הכרתה: "עונש מאסר יסב סבל רב למשפחתו"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בקריות יוסף טורס גזר שלושה חודשי עבודות שירות על נאשם שהורשע על פי הודאתו בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש של בת זוגו. זאת לאחר שהיכה אותה באכזריות בעקבות העובדה שסטרה לו בגין בגידתו בה. "עונש מאסר בכליאה הוא עונש חמור וקשה, נלוות לו השפעות הרסניות וסבל רב לנאשם, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית וכלכלית. כן, סובלת גם משפחתו מעונש זה", הסביר השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלוננת היו נשואים, אך פרודים, והתגוררו בנפרד. כאשר הגיעה האישה לחניית הבניין בו התגורר הנאשם בכדי לאסוף את בנותיהן המשותפות, בין השניים התעורר ויכוח על רקע פרידתם ובגידתו של הנאשם במתלוננת. המתלוננת סטרה לנאשם וזה בתגובה תקף אותה בכך שהכה בה ארבע מכות נמרצות בפניה ובראשה, עד אשר נזרקה למרחק ואיבדה את הכרתה. בשל כך נגרם למתלוננת שבר ברגלה הימנית.

התביעה עמדה על חומרתן של עבירות האלימות כלפי בנות זוג, ונטען כי במעשיו פגע הנאשם בכבודה ובגופה של המתלוננת. נטען כי מעשיו של הנאשם חמורים, במיוחד לאור החבלה שנגרמה למתלוננת, וכי מהתיעוד המצולם של האירוע ניתן ללמוד על עוצמת הפגיעה. משכך, טענה התביעה כי מתחייבת החמרה בענישה בעבירות אלו ואין מקום לאמץ את המלצות התסקיר המבוססות על הליך טיפול ראשוני בלבד ותוך התעלמות מחומרת העבירה.

מנגד הסנגור טען כי מדובר באירוע שתחילתו התגרות של המתלוננת בנאשם, אשר אף הכתה בו ראשונה, שאז הגיב באופן לא מותאם. עוד נטען כי החבלה ברגלה של המתלוננת נגרמה בשל כך שנחבטה ברכב שהיה במקום, עקב המכה שהיכה בה הנאשם ולא כתוצאה מחבלה ישירה של הנאשם בה. הנאשם עצמו בדברו האחרון הביע חרטה על מעשיו וסיפר על אודות הליך הטיפול שהוא עובר ועל השפעותיו החיוביות על אורחות חייו כיום.

כן תאר הנאשם את הקשר התקין הקיים כיום בינו לבין המתלוננת וביקש הזדמנות להמשיך בשגרת חייו, בהליך הטיפולי, בטיפול בבנותיו ובזוגיות החדשה.

השופט טורס ציין בגזר הדין, כי גזירת עונשו של הנאשם אינה פשוטה במקרה זה. האלימות שנקט כלפי המתלוננת קשה והיא אף גרמה לתוצאה לא קלה, אך מנגד, מדובר באדם נעדר עבר פלילי והאירוע החל על רקע הקנטה של המתלוננת שאף סטרה לו.

"בני הזוג סיימו את מערכת היחסים ביניהם בצורה מכובדת", כתב השופט בגזר הדין. "המתלוננת אינה מעוניינת בהחמרה בעונשו של הנאשם, ושירות המבחן תומך בגישה זו לאור הליך טיפולי שעבר הנאשם. שירות המבחן ציין כי הנאשם מקבל אחריות מלאה למעשיו ומבין כי פעל באופן אלים ולא מותאם".

השופט הוסיף: "חרף חומרת המעשה ותוצאותיו, אינני סבור כי ראוי להיעתר לעמדת המאשימה ולהטיל על הנאשם עונש מאסר בכליאה. עונש מאסר בכליאה הוא עונש חמור וקשה. נלוות לו השפעות הרסניות וסבל רב לנאשם, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית וכלכלית. כן, סובלת גם משפחתו מעונש זה. מחקרים מלמדים כי עונש מאסר בכליאה גורם לא אחת להטמעת ערכים עברייניים (אפקט קרימינוגני), דבר שגורם לפגיעה לא רק בנאשם, אלא אף בחברה כולה".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות