אישום: לקחו נשק תבור מחייל וסחטו באיומים בעל חנות ירקות

רוי גולדברשט מהוד השרון וג'ובאני שימנוב מתל אביב נאשמים בבית המשפט המחוזי בכך שלקחו מחבריהם את נשקו הצבאי וסחטו באיומים בעל חנות ירקות
דנה לווינסקי |
רובה סער תבור

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום הוגש נגד רוי גולדברשט בן 18 מהוד השרון וג'ובאני שימנוב בן 20 מתל אביב, באשמת נשיאה והובלת נשק בלא רשות, ירי בנשק חם באזור מגורים וסחיטה באיומים. השניים לקחו נשק תבור מחבר שלהם, חייל בשירות סדיר, ובאמצעותו סחטו באיומים בעל חנות ירקות בהדר יוסף.

על פי כתב האישום, הנאשמים הם חברים של חייל צה"ל, שנושא דרך קבע נשק תבור. לפי האישום, השלושה נפגשו במהלך חודש ספטמבר במועדון הפטרה ביפו וקשרו קשר לסחוט באיומים ולהפחיד אדם, על ידי כך שיבצעו ירי, באמצעות הנשק של החייל, לעבר הבית במטרה להניעו לסיים הסכסוך.

השלושה, נטען, הגיעו לביתו של החייל ביישוב שדי חמד, במטרה להצטייד בנשק ולאחר מכן נסעו השלושה, שהנשק ומחסנית בחזקתם, לפארק בהוד השרון, שם נשאר גולדברשט להמתין לחייל ולשימונוב ובמהלך נסיעה לפתח תקווה, שלח גולדברשט למכשירו הנייד של החייל את כתובת הבית, באמצעות הודעה מוצפנת ב״טלגרם״.

לפנות בוקר, כך לפי האישום, השניים הגיעו לקרבת הבית הנמצא בלב שכונת מגורים, ערכו סיור רגלי בכדי לבחון את דרך הפעולה ויכולת המילוט המהירה ביותר. לאחר הסיור, החליטו השניים כי בשעה ששימונוב יבצע ירי באמצעות הנשק לכיוון הבית, ימתין לו החייל ברכבו בחניון כורכר הסמוך לבית ויהיה מוכן למלט את השניים מהזירה. שימונוב נטל את הנשק, דרך אותו, והתקדם לעבר הבית, בהגיעו בסמוך לפתח הבית, ירה שמונה קליעים, לעבר חזית הבית, שעה שבני המשפחה נמצאים בתוכו, ובאופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.

הקליעים, נטען, פגעו בקיר חזית הבית וחלקם אף חדרו לבית, כתוצאה מהירי נגרם נזק לקירות הבית ולמוצרי חשמל. לאחר הירי, הוא נס לעבר החניון, נכנס לרכבו של החייל והשניים נמלטו מהמקום. בהמשך, נסעו השניים לביתו של החייל, הסליקו את הנשק ואספו את גולדברשט שהמתין להם בפארק.

בערב ראש השנה, כך לפי כתב האישום, נטל שימונוב מהחייל את הנשק וכן שתי מחסניות המכילות קליעים מסוג 5.56 מ״מ, הגיע לעבר חנות ירקות בהדר יוסף, ירה שני קליעים לעבר שמשת החנות. בעודו יורה בנשק, נתקל במעצור בנשק אשר מנע מממנו להמשיך ולירות ומשכך נמלט בריצה מהמקום. מיד לאחר מכן, השליך את הנשק והמחסניות באתר בניה הסמוך למקום וכן השליך את חולצתו העליונה וכובע המצחייה שחבש בעת הירי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות