פסילה מנהלית וקנס זעום לנהג שדרס הולכת רגל במעבר חציה

ביהמ"ש לתעבורה בחיפה הרשיע את הנהג, בן 55 מחיפה, על פי הודאתו בנהיגה רשלנית הגורמת חבלה של ממש וגזר עליו עונש קל לאחר שקיבל את עמדת הסנגורית, עו"ד בילי מצגר, כי מדובר במי שהתייסר על המקרה ונוכח משבר הקורונה נתון בקשיים כלכליים
רונן לוי |
רחוב כביש מעבר חצייה הולך הולכים הולכת רגל
מעבר חצייה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום ארכיון: פלאש 90

שופטת בית משפט לענייני תעבורה בחיפה, כרמית פאר גינת, גזרה קנס 2,000 שקלים על נהג רכב, בן 55 מחיפה, שהודה בנהיגה רשלנית הגורמת חבלה של ממש. לאחר שדרס הולכת רגל על מעבר חציה וגרם לפציעתה. השופטת פאר גינת, קיבלה את טענת הסנגורית, עו"ד בילי מצגר, שבית המשפט לא יטיל עליו פסילת המינימום המחויבת בחוק ויסתפק בפסילה אשר נפסל. "הוא מתייסר על המקרה כי הוא מכיר את הנפגעת באופן אישי", אמרה עו"ד מצגר בביהמ"ש.

על פי כתב האישום שהוגש, נהג הנאשם רכב בחיפה ובאותה עת, חצתה את הכביש בתוך מעבר החצייה, הולכת הרגל בת 45, אשר חצתה את חלקו הראשון של מעבר החציה, עברה את שטח ההפרדה הבנוי והספיקה לחצות 2.5 מטר מחלקו השני של המעבר עד שנפגעה. בכתב האישום צוין, כי הנאשם נהג ברכב ברשלנות בכך שהפנה מבטו לימין תוך שהוא ממשיך בנסיעה ובשל כך לא הבחין בהולכת הרגל הנ״ל, לא אפשר להולכת הרגל להשלים החצייה בבטחה פגע בה עם חזית רכבו והעיף אותה לכביש. כתוצאה מהתאונה נחבלה הולכת הרגל בגופה חבלות של ממש.

התביעה ביקשה מבית המשפט, פסילה ממושכת שלא תפחת מ-12 חודשים, פסילה על תנאי ארוכה ומרתיעה, מאסר על תנאי ארוך ומרתיע, וקנס כספי, מאחר ולנאשם 72 הרשעות קודמות ומדובר בתאונה בעלת נסיבות מחמירות, מאחר והולכת הרגל חצתה במעבר חצייה ונפגעה.

עו"ד בילי מצגר

בדיון אמרה עו"ד הדין מצגר כי מדובר בתיק שהחל משנת 2018 ונסחב מעבר לזמן הסביר, כאשר להגנה לא היה חלק בדחיית הדיונים. "הנאשם הגיע לכל הדיונים. הוא נכח, התייחס בכובד ראש לעניין, ומתייסר על המקרה כי הוא מכיר את הנפגעת באופן אישי. אי אפשר להקל ראש בדרך שבה התיק התנהל, והחלטנו לחסוך ולהודות", אמרה עו"ד מצגר.

הסנגורית הוסיפה: "לנושא הנהג, מדובר באדם נורמטיבי אשר נוכח התקופה בה אנו נמצאים הוא בכל זאת הצליח איכשהו להתחיל עבודה, הוא גם הסתבך בחובות, אך הצליח איכשהו לתקן את המצב. הוא עובד במשלוחי ירקות. הוא לא מקל ראש במה שקרה. הוא ליווה את הנפגעת שאף ציינה שהוא כמו בן משפחה".

בגזר הדין, ציינה השופטת פאר גינת, כי היא נתנה דעתה להודאתו, וותק נהיגתו המשמעותי, ולכך שהרשעתו האחרונה הינה משנת 2011.

"אני ערה לכך שלנאשם מספר רב של הרשעות", כתבה השופטת בגזר הדין, "יחד עם זאת, נראה כי תקופה ממושכת של 10 שנים לא ביצע עבירה מכל סוג שהוא. ונוכח חלוף הזמן הממושך מאז ביצוע העבירה ועד היום, אני סבורה כי ניתן לסטות מפסילת המינימום ולהסתפק בפסילה המנהלית אותה ריצה הנאשם. אני סבורה כי ענישה משמעותית הצופה פני עתיד מעבר לעונש הפסילה המנהלית אשר ריצה הנאשם בתיק זה, תרתיע את הנאשם מלחזור ולבצע עבירות דומות, ותאפשר לו להמשיך ולפרנס את משפחתו בתקופת משבר הקורונה".

לאתר מוטאי מצגר גרבאוי ושות' – חברת עורכי דין

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כרמית פאר גינת

___________________________________________________________

עו”ד בילי מצגר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות